رضایی:

بسیج باید ابتکار عمل را در برابر دشمنان به دست گیرد

فرمانده اسبق کل سپاه با اشاره به اینکه هر جا منتظر آمریکا ماندیم، کشور متوقف شده است، گفت: بسیج و نیرو‌های انقلاب باید پیشگامی خود را حفظ کنند و ابتکار عمل را در برابر دشمنان به دست گیرند.
کد خبر: ۳۸۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ - 27January 2020

بسیج باید ابتکار عمل در برابر دشمنان را به دست گیرد/ منتظر آمریکا بمانیم کشور متوقف می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر «محسن رضایی» فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در دوره توانمندسازی مدیران استانی سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه کشور در حال گذار به راهبردی جدید است، اظهار داشت: بسیج و نیرو‌های انقلاب باید پیشگامی خود را حفظ کنند و ابتکار عمل را در برابر دشمنان به دست گیرند.

وی افزود: آمریکا طی ۷۰ سالی که به جای انگلیس، استعمار نو را در ایران رقم زده، همواره با ملت ایران دشمن بوده و به این ملت ضربه زده است.

رضایی ادامه داد: اولین دلبستگی به آمریکا در زمان مصدق صورت گرفت و مذاکره و رابطه با ایران برقرار شد، اما آمریکایی‌ها بعد از مدتی با کودتا پاسخ وی را دادند.

فرمانده اسبق کل سپاه تصریح کرد: هر جا که اعتماد به آمریکا قطع شد، پیشرفت‌های معجزه‌آسایی صورت گرفت، اما هر جا مانند عرصه اقتصادی منتظر آمریکا ماندیم، تمام توان کشور معطل و متوقف شد.

وی در ادامه درباره آخرین وضعیت بررسی لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: زمان بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام سپری شده و از نظر آیین‌نامه، وقتی زمان تمام شود، نظر شورای نگهبان درباره لوایح، حاکم است.

رضایی افزود: دولت و مجلس به دنبال این هستند که مسایل را از طریق دیگری پیگیری کنند، اما از نظر ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام، فعلاً نمی‌توانیم بحث را پیگیری کنیم؛ بنابراین از نظر مجمع، نظر شورای نگهبان حاکم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: بنابر این بحث پذیرش شروط FATF فعلا متوقف به این است که خود نهاد FATF کاری را انجام دهد، چون مجمع بی اعتماد شده است.

رضایی گفت: دولت و مجلس به دنبال این هستند که در مسائل را از طریق دیگری پیگیری کنند و مجوز بررسی مجدد در مجمع را بگیرند؛ اما از نظر ما فعلاً نظر شورای نگهبان حاکم است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار