كارشناس مسائل غرب آسیا:

ادلب آخرین پایگاه تروریست‌ها/ منطقه تادو هفته دیگر پاکسازی می‌شود

هانی زاده با تصریح بر اینکه ادلب آخرین پایگاه تروریست‌ها در سوریه است، عنوان کرد: ارتش سوریه مترصد است ظرف دو هفته آینده منطقه ادلب را پاکسازی کند.
کد خبر: ۳۸۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ - 27January 2020

ادلب آخرین پایگاه تروریست ها/ منطقه تادو هفته دیگر پاکسازی می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص آخرین تحولات میدانی در سوریه در گفت‌وگویی با اشاره به توافق نامه آتش بس در ادلب بین ترکیه و روسیه، اظهار داشت: هم پوتین رئیس جمهور روسیه و هم اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید داشتند در تمام منطقه ادلب که بخشی از آن در تصرف نیرو‌های ترکیه است، نباید گروه‌های ترکیه فعالیت داشته باشند، اما ظرف چهار روز گذشته نیرو‌های تروریستی به تحریک آمریکا عملیاتی را علیه مردم ادلب آغاز کردند که ارتش سوریه ناچار شد از خودش واکنش نشان دهد و بخشی از گروه‌های تروریستی که در قسمت شرق ادلب مستقر هستند را سرکوب کند.

وی با بیان اینکه ارتش سوریه در حال پاکسازی کامل ادلب است، عنوان کرد: توافقاتی بین ارتش سوریه و ترکیه به وجود آمده است تا آن قسمت‌هایی که در داخل خاک سوریه و ادلب قرار دارد، منطقه خالی از سلاح باشد. به نظر می‌رسد ارتش سوریه به آخرین بخش‌های مربوط به ادلب در حال رسیدن است و تقریبا نزدیکی‌های مرز است و این نشان از پایان عمر تروریست‌های مستقر در سوریه است و نمی‌توانند اقدامی در آینده علیه مردم این کشور انجام دهند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تصریح بر اینکه ادلب آخرین پایگاه تروریست‌ها در سوریه است، عنوان کرد: ارتش سوریه مترصد است که ظرف دو هفته آینده تمام منطقه ادلب را پاکسازی کند و تاکنون پنج درصد از خاک ادلب در اختیار گروهک‌های تروریستی است.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها