چهاردمین شماره نشریه "معبر" در تبریز منتشر شد

چهاردهمین شماره معبر به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی و با مشارکت حوزه هنری استان منتشر شد.
کد خبر: ۳۸۱۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶ - 10January 2015

چهاردمین شماره نشریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از تبریز، این شمارهی معبر سعی دارد، عملیات غرورآفرین کربلای 5 را از ابعاد گوناگون و از زبان رزمندگان آذربایجانی لشکر 31 عاشورا که در این نبرد بزرگ شرکت داشتند، بازخوانی و تحلیل نماید. لشکر عاشورا در این عملیات با دو گردان غواصی حبیبابنمظاهر و ولیعصر (عج)  وارد عمل شد. هرچند در ادامه، لشکر با تمام توانش وارد معرکه شد، علیالخصوص عملیات تکمیلی کربلای 5 که کارِ ناتمام را تمام کرد.

در روزهای گذشته، استان آذربایجان شرقی شاهد رجعت پیکریهای مطهر دو تن از عرشنشینان گمنام بود که پس از سالها با رجعتشان دوباره عطر آسمانی شهادت را در کوچه پس کوچههای شهرهایمان پراکندند. گزارشی تصویری از تشییع و تدفین این کبوتران خونینبال در شهر شربیان، نیز زینتبخش این شماره معبر است.

در این شماره معبر از شهدای والامقامی چون احد مقیمی، عباس محمدی، مهدی داودی و ...یاد شده است امید که، عمل به سیرهی رفتاری این سفرکردگان کوی عشق و دلدادگی فراموشمان نشود.

گفتنی است این نشریه توسط معاونت ادبیات و انتشارات تهیه گردیده است .

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدعلی مسعودی
|
-
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
0
0
با تشکر از متولیان و دست اندرکاران این نشریه پرمحتوا خواهشمندم که این فصلنامه به مراکز آکادمیک نیز ارسال و در دسترس اهالی فرهنگ و محققان جوان نیز قرار بگیرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار