ارتش سوریه جبهه‌النصره را در «معره النعمان» از سه محور محاصره کرد

نیرو‌های ارتش سوریه امروز موفق شدند شهر راهبردی معره النعمان را که مقر عناصر تروریستی جبهه النصره است، از شمال، جنوب و شرق محاصره کنند.
کد خبر: ۳۸۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶ - 27January 2020

ارتش سوریه جبهه‌النصره را در «معره النعمان» از سه محور محاصره کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش سوریه در حال ادامه پیشروی در اطراف شهر راهبردی «معره النعمان» واقع در ریف جنوب شرقی ادلب است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد که نیرو‌های ارتش سوریه امروز بعدظهر موفق شدند پیشروی مهمی در جنوب معره النعمان به دست آورند و شهرک‌های «الحامدیة»، «بسیدا» و «بابولین» را از تروریست‌ها پس بگیرند.

این شهرک‌ها در دو راهی «معره النعمان-خان شیخون» و در مسیر بین‌المللی «حماه-حلب» و در شمال پست دیدبانی ترکیه در شهرک «معر حطاط» قرار گرفته است.

به نوشته اسپوتنیک، با این پیشروی، شهر مهم معره النعمان از شمال، جنوب و شرق محاصره شده است. این در حالی است که نیرو‌های سوری طی دو روز گذشته، شهرک‌های «معرشمشة»، «تلمنس» و «معرشورین» را در شرق معره النعمان آزاد کرده بودند.

نیرو‌های ارتش سوریه صبح امروز نیز موفق شدند ضمن پیشروی در سمت شمال معره النعمان، شهرک‌های «بابیلا» و «الدانا» واقع در دو راهی «معره النعمان-سراقب» را از چنگ تروریست‌ها خارج کنند.

بنا بر این گزارش، تسلط ارتش سوریه بر الحامدیه و بسیدا و بابولین بدین معناست که نیرو‌های سوری به محور شمالی پست دیدبانی ترکیه در منطقه معر حاطط نزدیک شده‌اند.

ارتش سوریه عملیات خود را مجددا از چهارم بهمن ماه جاری، در جنوب شرق ادلب آغاز کرد و توانست شهرک‌های تلمنس و معرشمشه را آزاد کند. این شهرک‌ها در شرق معره النعمان قرار دارد.

در همین ارتباط، ارتش سوریه امروز دوشنبه شهرک «معصران» و روستای «الصوامع» در جنوب استان ادلب را آزاد کرد. نیرو‌های سوری روز گذشته به جاده بین المللی حلب به حماه در شمال شهر معره النعمان رسیدند.

ارتش سوریه ظرف دو روز گذشته بیش از ۱۰ روستا و شهرک را در جنوب استان ادلب پاکسازی کرده و در آستانه ورود به شهر معره النعمان است که یکی از بزگ‌ترین مناطق استقرار تروریست‌های جبهه النصره است.

ارتش سوریه طی دو هفته گذشته نزدیک به ۳۰ منطقه مهم از جمله منطقه مهم «جرجناز» در اطراف معره النعمان را پس از چهار سال از اشغال تروریست‌ها خارج کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار