یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

«شبکه‌های اجتماعی» ابزاری در دست دشمن

صاحبان شبکه‌های اجتماعی در اغتشاشات اخیر و همچنین پس از ترور سردار شهید سردار سلیمانی توسط رئیس جمهور تروریست آمریکا، به خوبی نشان دادند که ابزاری در دست دشمنان هستند و در کنار آنها علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۳۸۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵ - 28January 2020

شبکه‌های اجتماعی؛ ابزاری در دست دشمنگروه اجتماعی دفاع‎پرس- سمانه حسن‎خانی؛ شبکه‌های اجتماعی امروزه جزء جدایی‌ناپذیر زندگی‌ بخش زیادی از مردم و ظهور این شبکه‌ها باعث تسهیل در ارتباط میان افراد جامعه، تعامل انسان‌ها، تبادل علم، اطلاعات و فرهنگ شده است.

شبکه‎های اجتماعی با وجود عمر کوتاهی که دارند، توانسته‎اند جای خود را در زندگی اجتماعی و ارتباطی افراد باز کنند و نقش پر رنگی در دنیای امروز دارند.

باید به این توجه داشت عدم مدیریت صحیح این شبکه‌ها باعث خسارت‌های رفتاری و فرهنگی غیر قابل جبرانی برای برخی از افراد جوامع خواهد شد.

با توجه به حوادث رخ داده در فضای مجازی و درگیری‌های اخلاقی، فردی، اجتماعی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی ناشی از عدم داشتن سواد رسانه‌ای و استفاده نادرست از این فضا توسط برخی‌ها امروزه شبکه‌های اجتماعی از فلسفه وجودی خود جدا شده و تنها ابزاری برای تداوم سلطه استعمار فرهنگی و اقتصادی یک گروه بر گروه‌های دیگر شده است.

دوری جوانان از محیط خانواده، هویت زدایی، روابط آزاد، استرس، بی ثباتی خانواده و افزایش طلاق، سرد شدن روابط زوجین و در نهایت ترویج بی تفاوتی نسبت به اعتقادات دینی و مذهبی در جوانان از ویژگی‌های منفی و جهت دهی شده شبکه‌های اجتماعی مورد حمایت دولت‌های غربی است.

طبق آمار‌های ارائه شده توسط دستگاه‌های متولی باید به این موضوع اشاره داشت که متاسفانه امروزه بخش قابل توجهی از خیانت‌های زناشویی، اعتیاد، طلاق و رفتار‌های غیر اخلاقی به دلیل استفاده آزاد از اطلاعات در اینترنت و شبکه‎های اجتماعی است.

امروز ارتباطات مجازی خارج از چارچوب، پیگیری و تماشای کانال‌ها و کلیپ‌های غیر اخلاقی مجازی، ترویج بی‌تعهدی در بسیاری کانا‌لها از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر افزایش روند طلاق و سردی روابط در بین زوجین است.

علاوه بر مطالبی که در بالا عنوان شد باید به این موضوع اشاره کرد که امروز دشمنان جمهوری اسلامی علاوه بر سرمایه گذاری در راستای فروپاشی نهاد خانواده در ایران به دنبال ایجاد ناامیدی ملت ایران نسبت به آینده، تحریک جوانان و عملیات روانی از طریق شبکه‎های اجتماعی است.

در اغتشاشات اخیر صاحبان شبکه‌های اجتماعی به خوبی نشان دادند که ابزاری در دست دشمنان هستند و در کنار دشمن علیه جمهوری اسلامی فعالیت کردند؛ به عنوان مثال در اغتشاشات آبان منافقین به سرکردگی آمریکا با تشکیل کانال‌های مختلف و با ایجاد عملیات‌های روانی به دنبال یارگیری، خسارت به اموال عمومی و القای ناامنی در کشور بودند.

پس از اغتشاشات آبان موضوعی که سیاست شبکه‌های اجتماعی را به خوبی نشان داد ترور سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» بود؛ اینستاگرام در روز‌های پس از ترور سردار سلیمانی به دست نیرو‌های تروریستی آمریکا هر کاربری که در صفحه شخصی خود اقدام به انتشار عکس یا مطلبی از سردار سلیمانی می‌کرد اقدام به تذکر و پس از آن بستن صفحه کاربر فضای مجازی می‌کرد.

با توجه به اقدام صورت گرفته توسط مدیران اینستاگرام می‌توان گفت این رسانه امروز در اختیار اهداف دشمنان علیه جمهوری اسلامی قرار گرفته و تبلیغ در خصوص آزادی بیان بازیچه‌ای برای رسیدن به اهداف خود است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار