مومنی در پاسخ به دفاع‌پرس مطرح کرد؛

امکان درمان بیش از ۸۰ درصد معتادان متجاهر با اصلاح قانون

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اگر قوانین مبارزه مواد مخدر و نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر اصلاح شود، بیش از ۸۰ درصد این افراد درمان خواهند شد.
کد خبر: ۳۸۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ - 28January 2020

امکان درمان بیش از ۸۰ درصد از معتادان متجاهر با اصلاح قانونبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «اسکندر مومنی» دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در حاشیه دومین روز از نشست رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در راستای مبارزه با مواد مخدر تلاش می‌کنند، اظهار داشت: در حوزه انتظامی و قضایی امروز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است؛ موضوعی که باید امروز دستگاه‌های متولی به آن ورود کنند، اقدامات پیشگیرانه است.

وی درباره نگهداری معتادان متجاهر گفت: اقداماتی که امروز در ساماندهی معتادان متجاهر صورت گرفته، حاصل تلاش نیروی انتظامی، قوه قضاییه، سازمان زندان‌ها، بهزیستی وزارت بهداشت است.

مومنی همچنین در خصوص نگهداری معتادان متجاهر که دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هستند، عنوان کرد: در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر تصمیم‌گیری شد که تعدادی از معتادان در بیمارستان‌ها بستری شوند و تا پایان اسفند موضوع معتادان متجاهر دارای بیماران خاص برطرف خواهد شد؛ در راستای ساماندهی معتادان متجاهر به ۸۰ درصد از اهدافمان رسیده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس، در خصوص اینکه با اصلاح قانون چند درصد از معتادان متجاهر درمان خواهند شد، گفت: طبق پیش‌بینی‌های ما اگر قوانین مبارزه مواد مخدر و نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر اصلاح شود، بیش از ۸۰ درصد این افراد درمان خواهند شد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در شرایط کنونی در بهترین شرایط فقط ۲۰ درصد از معتادان متجاهر درمان می‌شوند.

مومنی با بیان اینکه خوشبختانه امروز در تهران در خصوص نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر مشکلی نداریم، افزود: با همکاری دستگاه قضا، نیروی انتظامی و بسیج ظرفیت‌های خوبی در جهت نگهداری و بازپروری معتادین متجاهر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بدون تردید تحریم‌ها بر مبارزه با مواد مخدر تأثیرگذار خواهد بود، بیان کرد: سازمان ملل در راستای مبارزه با مواد مخدر کمک‌هایی به ایران داشته است، اما با توجه به حجم فعالیت‌های ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر، این کمک‌ها اصلاً کافی نیست.

مومنی با اشاره به اینکه قاچاقچیان مواد مخدر از روش‌های پیچیده جاسازی مواد استفاده می‌کنند، گفت: با توجه به پیچیدگی قاچاق مواد مخدر، ما نیازمند تجهیزات نسل جدید و آشکارساز‌های جدید هستیم و بدون تردید نبودِ این دستگاه‌ها و قاچاق مواد مخدر، به شهروندان کشور‌های خارجی ضربه وارد می‌کند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: تحریم‌ها ظالمانه‌ترین روش آمریکا و کشور‌های همراهش برای رسیدن به اهداف‌شان است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها