بخش اول/ قائم‌مقام مدیر عامل بانک صادرات در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

اشتیاق کارکنان بانک صادرات برای کمک به سیل‌زدگان/ برگزاری هشتمین یادواره شهدای بانک صادرات در جوار امام هشتم (ع)

صدیق با اشاره به برگزاری هشتمین یادواره شهدای بانک صادرات در جوار امام هشتم (ع) از حضور موثر جامعه بانک صادرات در کمک‌رسانی و امدادرسانی در جریان وقوع بلایای طبیعی در کشور سخن گفت.
کد خبر: ۳۸۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰ - 30January 2020

گروه حماسه و جهاد دفاع‎پرس: دفاع مقدس صحنه حضور اقشار و افراد مختلف از گروه‌های متفاوت جامعه بود، همه آنهایی که احساس مسوولیت کرده و به میدان جهاد قدم گذاشتند از هر قشر و سن و حرفه‌ای که بودند با یک هدف لباس رزم بر تن کردند و در مقابل دشمن ایستادند.

حضور طیف وسیعی از مردم در جنگ باعث شد تا این میدان به صحنه بی بدیلی از همدلی، وحدت و اتحاد مردمی تبدیل شود تا جایی که در تاریخ به عنوان نقطه روشنی از انقلاب اسلامی به ثبت برسد. از این میان سهم بانک صادرات در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی 90 شهید است که بخش عمده آن مربوط به شهدای دوران دفاع مقدس می‌شود. هر ساله کنگره شهدای بانک صادرات با حضور خانواده این شهدا در مشهد مقدس برگزار می‌شود. در آستانه برگزاری این یادواره خبرنگار دفاع‌پرس با رضا صدیق، قائم مقام مدیر عامل و فرمانده حوزه مقاومت بسیج بانک صادرات به گفت‌وگو نشست تا از اقدامات این بانک در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پرداختن به شهدا و نیز خاطرات وی از دوران دفاع مقدس بگوید که در ادامه آن را می‌خوانید.

صف صادراتی‌ها برای کمک به سیل زدگان/ هشتمین یادواره شهدای بانک صادرات در جوار امام هشتم

دفاع‌پرس: بانک صادرات ایران هر ساله تحت عنوان کنگره بزرگداشت شهدای دفاع مقدس، از خانواده شهدا تجلیل می‌کند. درباره جزئیات آن بفرمایید.

جایگاه شهدا جایگاه ارزشمندی است. همیشه تاکید می‌شود نگذاریم یاد و خاطره شهدا از بین برود. حوزه مقاومت بسیج بانک صادرت مشتمل بر هفت پایگاه است که همیشه سعی بر این داشته حرمت خانواده‌های شهدا را نگه دارد و در 31 استان کشور هم پایگاه داریم و تلاش کردیم رابطه خوبی بین بسیج و خانواده‌های شهدا برقرار کنیم.

از این رو هفت دوره یادواره شهدای بانک صادرات را برگزار کردیم. این کار از آنجا نشات گرفت که به ذهن بچه‌های بسیج آمد بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم جمع کردن خانواده‌ شهدا در کنار هم است، فضای معنوی حرم امام رضا (ع) برای این کار انتخاب شد چون می‌دانستیم ممکن است برخی‌ خانواده‌ها در طول سال نتوانند برای زیارت به مشهد بروند و این سفر را بهترین گزینه برای حضور خانواده‌های شهدا دیدیم. پیشنهاد را پایگاه بسیج داد و بانک هم قبول کرد. امسال هشتمین دوره این یادواره برگزار می‌شود. تلاش شده این کار در دهه فجر که دوره‌ای خاص برای مملکت و یادبود پیروزی انقلاب است انجام شود و تلاش کردیم رضایت خانواده‌ها را جلب کنیم.

دفاع‌پرس: مجموعه بانک صادرات به طور کلی در خصوص ایجاد تسهیلات برای خانواده شهدا چه تمهیداتی اندیشیده است؟

ما طبق قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران عمل می‌کنیم با وجودی که بانک صادرات خصوصی و ملزم به اجرای برخی قوانین نیست ولی از این قانون پیروی می‌کند و امتیازاتی که در آن مطرح شده را به خانواده شهدا می‌دهد.

صف صادراتی‌ها برای کمک به سیل زدگان/ هشتمین یادواره شهدای بانک صادرات در جوار امام هشتم

دفاع‌پرس: گفته شده بانک صادرات بیش از 90 شهید را در مقاطع مختلف از انقلاب گرفته تا دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع) تقدیم کرده است. چگونه اهمیت این گرامیداشت می‌تواند در روند کارهای عملیاتی بانک و در راستای ارزش‌گذاری کاری پرسنل نتیجه‌بخش باشد؟

کشور ما یک کشور اسلامی است و همه ما به ارزش‌های اسلامی پایبندیم، وقتی در فضای اداری بحث اسلامی بودن محیط مطرح شود ناخوداگاه پرسنل تعهدی پیدا می‌کنند. این تعهد اخلاقی نسبت به خانواده شهدا، رزمندگان و مردم عادی وجود دارد. ما چون بانکی هستیم و رقیب داریم، وجود این رقیب نعمت است و یکی از مواردی که می‌توانیم در رقابت سربلند از آن بیرون بیاییم رفتار درست ماست.

از روز اول بانک صادرات بنا و بنیادش بر همدلی و دوستی پایه‌گذاری شد. در سایر موضوعات این قضیه خودش را نشان داده است. مثلا در زلزله سرپل ذهاب به محض دادن فراخوان چیزی حدود هفت میلیارد تومان از پرسنل بانک جمع کردیم. در همان سرپل ذهاب بیش از 200 واحد مسکونی با کمک سپاه استان ساختیم و تحویل خانواده‌ها شد. این همان روحیه ایثار و بسیج است. در کوتاه ترین زمان حدود 12 واحد فرهنگی و بهداشتی ساختیم و به جرات می‌توان گفت امین خوبی برای کسانی بودیم که برای این کار پول واریز کردند. در سیل خوزستان و لرستان باز این حرکت انجام شد، نزدیک به 20 مدرسه را در لرستان بازسازی کردیم. این فضای همدلی و ایثار در بانک و در کارهای دسته جمعی وجود دارد که زمینه را برای رسیدن به موفقیت‌های نسبی فراهم می‌کند.

دفاع‌پرس: تنوع شهدا در بانک صادرات خیلی جالب است، این تنوع را چطور ارزیابی می‌کنید.

این به خاطر جامعه بزرگ بانک با نزدیک به 56 هزار شاغل و بازنشسته است. اگر بخواهیم خانواده‌ها را حساب کنیم بالای 250 هزار نفر هستیم. بنابراین در این جامعه همگنی پدید آمده و از طرفی گستردگی بانک صادرات هم مزید بر علت شده. ما در بسیاری از کشورها و حتی روستاهای کشور حضور داریم و در مجامع فرهنگی هم حضور پیدا می‌کنیم. اگر بحث جبهه و جنگ، بازسازی و سیل و زلزله باشد حتما تعدادی از کارکنان بانک صادرات در صحنه هستند. جامعه بانک صادرات در زلزله کرمانشاه سنگ تمام گذاشتند، طی روزهای متوالی غذای گرم پختند و بین مردم زلزله زده توزیع ‌کردند این همگنی باعث شد که در همه صحنه‌ها حضور داشته باشند.

ادامه دارد...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار