دفاع‌پرس‌ گزارش می‌دهد؛

نقش تاثیرگذار حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تکفیری‌ها/ خدمت بزرگ آمریکایی‌ها به داعش

سردار حاج قاسم سلیمانی که پررنگ‌ترین و کلیدی‌ترین مهره‌ی مبارزه با تکفیری‌ها بود، توسط آمریکایی‌ها به شهادت رسید تا بزرگ‌ترین خدمت به تروریست‌ها از سوی آمریکا انجام و منطقه بیش از پیش به سمت ناامنی کشیده شود.
کد خبر: ۳۸۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹ - 01February 2020

خدمت بزرگ آمریکا به تروریست‌ها با ترور حاج قاسم سلیمانیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: 15 اکتبر 2006 نشست تعدادی از گروهک‌های تروریستی در عراق برگزار شد؛ پس از این نشست گروهک تروریستی موسوم به دولت به اصطلاح اسلامی عراق به سرکردگی «ابوعمر البغدادی» تشکیل شد.

دولت اسلامی عراق در آن زمان عملیات‌های تروریستی زیادی را در عراق پایه‌ریزی کرد؛ بعد از دستگیری «ابوعمر البغدادی»، ابوبکر البغدادی در سال 2010 میلادی به‌‌عنوان سرکرده این گروه تروریستی تعیین شد؛ همزمان با آغاز بحران در سوریه، عناصر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق فعالیت‌های خود در سوریه را آغاز کردند و شاخه این گروهک در عراق با نام «جبهه النصره لاهل الشام» تشکیل شد و در نهایت در سال 2013 ابوبکر البغدادی در پیامی صوتی ادغام «جبهه النصره» و «دولت اسلامی در عراق» را اعلام کرد تا گروهک تروریستی داعش دولت اسلامی در عراق و شام تشکیل شود.

داعشی‌های تروریست خیلی زود و در اوائل سال 2014 با انجام عملیات‌های تروریستی و کشتار بی‌رحمانه مردم وارد شهر فلوجه در استان الانبار عراق شدند و پس از آن نیز در شهرهای مختلف این کشور تحرکاتی را انجام دادند.

خرداد سال 1393 تروریست‌های داعش که از حمایت دشمنان استقلال عراق و منطقه غرب آسیا برخوردار بودند، به مرکز استان نینوی در عراق یعنی موصل حمله و فقط در چند ساعت این شهر را تصرف کردند.

داعشی‌ها طی این سال‌ها و در تمامی عملیات‌ها و حملات تروریستی خود، تحت حمایت مستقیم و غیر مستقیم آمریکایی‌ها و ایادی‌شان از جمله رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی قرار داشتند؛ مقامات آمریکایی‌ چندین بار اعتراف کردند که این گروه تروریستی را تاسیس کرده‌اند؛ در معروف‌ترینِ این اعترافات، اظهارات جنجالی هیلاری کلینتون بود که گفت: ما القاعده و داعش را به‌وجود آوردیم؛ در اعترافاتی دیگر نیز ترامپ، اوباما و هیلاری کلینتون را مسئول تاسیس داعش عنوان کرده بود.

بهانه حضور نیروهای نظامی آمریکا و غربی‌ها در منطقه غرب آسیا با ایجاد ناآرامی در عراق و سوریه فراهم شد؛ آمریکایی‌ها که به گفته خودشان پدیدآورنده داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در منطقه بوده‌اند، با حفظ ژست ضد تروریستی، انواع و اقسام کمک‌ به تروریست‌ها را در دستور کار خود قرار دادند.

مقامات عراقی و سوری زمانی‌که دریافتند، آمریکایی‌ها و بسیاری از کشورهای منطقه در راستای مبارزه با تروریست‌ها کاری نمی‌کنند، از جمهوری اسلامی ایران خواستند تا به کمک آن‌ها بیاید؛ پس از درخواست رسمی کشورهای درگیر با تروریستِ تکفیری از کشورمان، حضور مستشاری ایرانی‌ها برای مبارزه با تروریست‌ها، دوشادوش عراقی و سوری‌ها آغاز شد.

از معروف‌ترین درخواست‌های کمک از ایران و حضور مستشاران ایرانی در وسط مبارزه با تکفیری‌ها درخواست مسعود بارزانی از سردار شهید قاسم سلیمانی برای نجات اربیل بود؛ رئیس سابق اقلیم کردستان عراق در اظهاراتی گفت که تروریست‌های داعشی به دروازه اربیل رسیده بودند و شهر در شرف سقوط بود؛ با آمریکایی‌ها، ترک‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌‌ها و حتی با عربستانی‌ها نیز تماس گرفتم که همه مقامات این کشورها گفتند که فعلا هیچ کمکی نمی‌توانند، بکنند.

بارزانی در ادامه تشریح کرد که فورا با حاج قاسم سلیمانی تماس گرفتم و اوضاع را شرح دادم؛ ایشان به من گفت که من فردا صبح بعد از نماز اربیل هستم و فقط امشب شهر را نگهدار؛ فردا صبح حاج قاسم با 50 نفر از نیروهای خود در فرودگاه اربیل بود، من به استقبالش رفتم؛ آن‌ها سریعا به محل درگیری رفتند و نیروهای پیشمرگه را سازماندهی دوباره کردند و در عرض چند ساعت ورق به نفع ما برگشت؛ همچنین کمک‌های تسلیحاتی ایران نیز برای ما رسید.

نقش تاثیرگذار حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تکفیری‌ها در منطقه غرب آسیا فقط در نجات اربیل خلاصه نمی‌شود؛ این فرمانده تاثیرگذار جبهه مقاومت نه‌تنها تفکراتش بلکه به‌صورت فیزیکی در رویارویی با تکفیری‌ها حضور داشت تا قوت قلبی برای رزمندگان عراقی، سوری، لبنانی و دیگر رزمندگان محور مقاومت باشد.

در مقابل زحمات مستشاران ایرانی در منطقه غرب آسیا برای مقابله تروریست‌ها، آمریکایی‌ها از هر کمکی به این تروریست‌ها کوتاهی نکردند و در مهم‌ترین و کارسازترین اقدام برای حمایت از تروریست‌ها، حاج قاسم سلیمانی که پررنگ‌ترین و کلیدی‌ترین مهره‌ی مبارزه با تکفیری‌ها بود، توسط آمریکایی‌ها به شهادت رسید تا بزرگ‌ترین خدمت به تروریست‌ها انجام شود و منطقه بیش از پیش رو به ناامنی رود.

نکته جالب توجه این است، آمریکایی‌ها که خودشان با اشغالگری وارد عراق و سوریه شدند و با وجود مخالفت مردم و مقامات این کشورها، حاضر به ترک عراق و سوریه نشدند، جمهوری اسلامی ایران را به حضوری بی‌مورد و غیرقانونی در این کشورها متهم می‌کنند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار