استاندار خوزستان:

جغرافیای خوزستان یک موزه طبیعی در حوزه دفاع مقدس است

غلامرضا شریعتی گفت: جغرافیای خوزستان خود یک موزه طبیعی دفاع مقدس است، اما نباید از ضرورت ساخت یک مرکز فرهنگی و موزه فرا ملی در این استان غافل شویم.
کد خبر: ۳۸۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ - 28January 2020

جغرافیای خوزستان یک موزه طبیعی در حوزه دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، چهارمین نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس خوزستان امروز با حضور «غلامرضا شریعتی» استاندار خوزستان و مسئولان کمیته‌های هفت‌گانه در محل ساخت پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان واقع در پارک شهروند اهواز برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ضمن ارائه گزارشی از چگونگی روند ساخت و پیشرفت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان اظهار داشت: این مرکز هویت و شناسنامه معنوی استان خوزستان است و باید مرکز ثقل بازدید راهیان نور از سراسر کشور باشد.

وی افزود: با همت استاندار خوزستان و پیگیری‌های مسئولان ارشد نهادهای مختلف استان این پروژه از مرز 30 درصد پیشرفت فیزیکی عبور کرده و تنها یک حرکت و همیت جهادی دیگر می‌طلبد تا بتوانیم شاهد افتتاح فاز اول این مطالبه عمومی مردم خوزستان باشیم.

در ادامه نشست، استاندار خوزستان ضمن اعلام خبر افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان در ایام الله فجر امسال گفت: هیچ کس نباید فکر کند که این موزه متعلق به بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس است بلکه همه باید احساس کنیم که این پروژه معنوی و ارزشی نیاز و مطالبه اقشار مختلف مردم خوزستان و یک ضرورت بزرگ برای پرسش‌گری نسل امز و فردای کشور است.

شریعتی افزود: جغرافیای خوزستان خود یک موزه طبیعی دفاع مقدس است اما نباید از ضرورت ساخت یک مرکز فرهنگی و موزه فرا ملی در این استان غافل شویم چرا که باید در اینچنین مکان‌هایی نقش برجسته نهادهای مختلف دولتی و البته همه اقشار مردم به خصوص عشایر غیور خوزستان به نمایش دربیاید.

در پایان این نشست که با بازدید همه اعضاء از روند ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان همراه بود، مسئولان کمیته‌های هفت‌گانه گزارشی از روند فعالیت‌های خود ارائه دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار