مقدم فر:

حاج قاسم راهبرد موشک را جایگزین انتفاضه سنگ کرد

تحلیگر مسائل سیاسی عنوان کرد: حاج قاسم حضور صهیونیسم در منطقه را دچار شکست و هزینه کرد ، ظرفیت کشورهایی چون فلسطین را افزایش داد و تقابل با سنگ را به تقابل با موشک تبدیل کرد.
کد خبر: ۳۸۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ - 28January 2020

حاج قاسم راهبرد موشک را جایگزین انتفاضه سنگ کردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، دکتر «حمیدرضا مقدم فر»، مشاور رسانه‌ای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با موضوع شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و تاثیر آن بر مسائل بین الملل و منطقه با بیان این که دشمنی آمریکا در برابر اقدامات شهید سلیمانی امری طبیعی بود، اظهار داشت: حاج قاسم حضور صهیونیسم در منطقه را دچار شکست و هزینه کرد، ظرفیت کشورهایی، چون فلسطین را افزایش داد و تقابل با سنگ را به تقابل با موشک تبدیل کرد.

وی افزود: صهیونیسم با زحمت فراوان داعش را در جهت اهداف خود در سوریه و ایران ایجاد کرد، اما سردار سلیمانی موفق شد داعش که بزرگترین سازمان تروریستی معاصر است را از بین ببرد و بنیان گذاران آن را متحمل هزینه‌های سنگین نماید.

مشاور رسانه‌ای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تشییع میلیونی شهید سلیمانی در تهران و شهر‌های دیگر اشاره کرد و گفت: آنچه که بیش از هر چیزی در این مراسم‌ها جلوه می‌کرد حضور افراد از هر جنس، طبقه و اعتقاد بود. البته رسانه‌هایی که از این خیزش خشنود نبودند آن را به دلسوزی و احساسات ملت ایران نسبت می‌دادند، در حالی که سپهبد سلیمانی همواره در نظرسنجی‌ها جز محبوب‌ترین چهره‌های ایران بود.

مقدم فر، حاج «قاسم سلیمانی» را یک مکتب و اندیشه خواند و عنوان کرد: ایشان مجموعه‌ای از ابعاد مختلف شخصیتی شامل فرمانده نظامی، دیپلمات سیاسی قدرتمند، فرد مهربان و دلسوز و اهل تدبیر بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز آن‌ها را برشمردند.

وی، اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی را اشتباه محاسباتی دانست و بیان کرد: نارضایتی مردم ایران تحت فشار تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی از یک سو و تنش و نفوذ جریان ضد ایرانی در عراق از سوی دیگر، مقامات آمریکا را قانع کرد که اکنون فرصت خوبی برای حذف سپهبد سلیمانی است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه کرد: بر خلاف پیش بینی صهیونیسم، شهادت حاج قاسم سلیمانی یک شبه انقلاب و رستاخیز در ایران ایجاد کرد. تجلی این خیزش را می‌توان در حضور مردم در تشییع پیکر شهدای مقاومت و نماز جمعه دی ماه که به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد به خوبی مشاهده کرد.

مقدم فر در پایان گفت‌وگو خاطرنشان کرد: به دلیل حضور حاج قاسم در منطقه همه چیز در منطقه متحول شده است و برکت خون ایشان نیز سبب افزایش قدرت محور مقاومت خواهد بود.

منبع: گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار