گام دوم/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

شهیدان بهترین الگو برای دستیابی به گام دوم انقلاب هستند

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: برای تحقق گام دوم انقلاب و قوی شدن، باید از شهیدان درس بگیریم و با قدرت این راه را بپیماییم.
کد خبر: ۳۸۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲ - 28January 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) نهمین یادواره سرداران شهید و شهدای گروه توپخانه 61 محرم با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار «عباس حسینی» فرمانده گروه توپخانه 61 محرم نیروی زمینی سپاه پاسداران، کارکنان پایور و وظیفه این گروه، پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده شهدا امروز در بقعه بی بی حسنیه تربت حیدریه برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: اسلام آنقدر عزیز است که تمام انبیاء و اوصیا و رهروان دین خدا در مسیر تقرب الهی سر از پای نشناختند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم حضرت حق کردند.

وی در ادامه به اهمیت جهاد در اسلام اشاره کرد و افزود: جهاد، فرمان الهی برای اقامه دین خداست. باید جهاد کرد و در مقابل ظلم و ستم ایستاد. حافظه تاریخ از اسامی بزرگانی که خون پاکشان برای اقامه دین خدا ریخته شده پر است. حضرت صدیقه طاهره (س) و اولاد طاهرینش از جمله آنها هستند.

این مسئول در ادامه به نهضت امام خمینی (ره) در استمرار بخشیدن به حرکت انبیاء اشاره کرد و ابراز داشت: امام خمینی (ره) ابرمردی بود که از ملت ستم دیده ایران امتی ساخت که در مقابل مستکبرین عالم ایستاد و به عنوان پیام آوران استقلال و آزادی، نجات ملت‌های مظلوم دنیا را سرلوحه حرکت های خود قرار داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: این خط نورانی که در امتداد خط سرخ شهیدان قرار دارد مرهون هدایت‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) و در ادامه، رهبرهای داهیانه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب است.

یوسفعلی‌زاده افزود: تکلیف بر جای مانده امروز بر شانه استوار رهروان شهیدان است و مردم ایران اسلامی پای اصول و ارزش‌های اسلامی و انقلابی خود ایستاده‌اند و در هر مقطعی بنا به مناسبتی دلدادگی و آمادگی خود را ابراز می کنند.

این مسئول با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: برآورد دشمن این بود که با به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همرزمانش می تواند راه شهادت را کور کند و جهاد را از پیش پای رزمندگان و رهروان راه شهدا بردارد، بر همین اساس این حماقت را مرتکب شد. گذر حوادث چند هفته اخیر نشان داد که این برآورد دشمن مانند همیشه غلط است.

وی تاکید کرد: شرایط امروز به وضوح نشان می دهد که علی رغم محدودیت ها و سانسور شدید امپراطوری خبری و رسانه ای نظام سلطه، عمق نفوذ و کارآمدی و اثربخشی انقلاب اسلامی در دهها کشور جهان گسترش پیدا کرده و نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان معلم و مربی در دنیا خودنمایی می کند.

یوسفعلی‌زاده خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم برای تداوم این حرکت، گام دوم انقلاب را محکمتر از گام اول برداریم. اگر رهرو راه شهیدان هستیم باید قوی باشیم و با قدرت این راه را بپیماییم. ملت های مستضعف و مظلوم جهان نیازمند ایران مقتدر و قدرتمند هستند.

این مسئول در ادامه اخلاص را مهمترین ویژگی سردار شهید سلیمانی دانست و تاکید کرد: کسی که برای رضای خدا و انجام تکلیف، وجودش را به میدان می آورد خدا نیز او را بر می گزیند و به جهان معرفی می کند. شهید سلیمانی ثابت کرد که در قرن 21 که قرن تجاوز و تهاجم مستکبرین علیه انسانیت است، می شود مدل انسان الهی و الگوی رهروان دین خدا شد.

وی تاکید کرد: برای گام دوم انقلاب و قوی شدن، باید از شهیدان درس بگیریم و برای عبور از بزنگاه های پیش رو از عقل، منطق و تدبیر بهره بجوییم.

یوسفعلی‌زاده در پایان گفت: در جبهه جهاد اکبر و مقابله با هوای نفسانی و دنیاگرایی باید با تمسک به آموزه‌های دینی و انقلابی ایستادگی کنیم همانگونه که شهید سلیمانی 41 سال وسط میدان بود و ذره ای انحراف نداشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار