اقامه عزای سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) در قم + تصاویر

مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) امروز (چهارشنبه) در نقاط مختلف استان قم خصوصا حرم کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ - 29January 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، همزمان سوم جمادی‌الثانی مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، مراسم سوگواری در نقاط مختلف استان قم، خصوصاً حرم مطهر حضرت معصومه (س)، دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیوت مراجع عظام تقلید، مساجد، تکایا و مراکز آموزشی و نظامی و... برگزار شد.

در مراسم‌های فوق، سخنرانان به تبیین ویژگی‌های شاخص حضرت زهرا (س) به‌خصوص ولایتمداری آن حضرت پرداختند و مرثیه‌سرایان نیز در غم شهادت آن بانوی بزرگوار نوحه‌خوانی کردند.

بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) نیز طی شب‌های گذشته میزبان زائرانی بود که از راه‌های دور و نزدیک جهت عرض تسلیت به کریمه اهل بیت (ع)، به حرم ایشان مشرف شده بودند.

هیات‌های عزاداری استان قم و استان‌های دیگر که مقیم قم هستند، از سحرگاه امروز به‌صورت دسته‌های عزاداری و زنجیرزنی خود را به حرم مطهر رساندند.

روز گذشته نیز دسته‌های عزاداری دانش‌آموزی قم از خیابان ۱۹ دی خود را به حرم کریمه اهل بیت (ع) رساندند و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت گفتند.

از سویی دیگر، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرک امامزادگان شهر قم نیز از مراکز دلدادگی عزاداری حضرت زهرا (س) بودند؛ همچنین دو تن از مراجع عظام تقلید به همراه مقلدین‌شان با پیاده‌روی به سمت حرم حضرت معصومه (س)، سالروز شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت گفتند.

برخی هیات‌های عزاداری نیز با برپایی ایستگاه‌های صلواتی متعددی در سطح شهر قم و مبادی ورودی استان، با توزیع غذا، شربت و چای، پذیرای قدوم عزاداران حضرت معصومه (س) شدند.

همچنین جمع زیادی از رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس و هیئت رزمندگان اسلام و مسئولان سپاه و بسیج استان، ظهر امروز طبق سنت هر ساله در منزل «حاج احمد بیطرفان» جانشین فرماندهی سپاه استان قم حضور یافتند و در محفلی با سخنرانی حجت‌الاسلام «احتشام» امام جمعه موقت کاشان پیرامون فلسفه دفاع حضرت زهرا (س) از ولایت و مرثیه‌سرایی «هادی خادم»، در عزای مصیبت امروز اشک ریختند.

اقامه عزای سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) در قم+ تصاویراقامه عزای سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) در قم+ تصاویراقامه عزای سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) در قم+ تصاویراقامه عزای سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) در قم+ تصاویراقامه عزای سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) در قم+ تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار