ارتش سوریه ۲ شهرک راهبردی را در جنوب شرقی ادلب آزاد کرد

نیروهای ارتش سوریه پس از پیشروی در جنوب شرقی ادلب، موفق شدند کنترل دو شهرک «خان السبل» و «معردبسه» را در دست بگیرند و از کنترل تروریست‌ها خارج کنند.
کد خبر: ۳۸۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ - 30January 2020
ارتش سوریه ۲ شهرک راهبردی را در جنوب شرقی ادلب آزاد کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در جنوب شرقی ادلب، چهارشنبه شب توانست بر دو شهرک مهم و راهبردی «خان السبل» و «معردبسه» در نزدیکی جاده بین‌المللی حلب - دمشق مسلط شود.
 
منابع سوری می‌گویند که ارتش سوریه با تسلط بر شهرک راهبردی «معردبسه» (واقع در هشت کیلومتری جنوب شهر سراقب) در حقیقت خطوط اصلی امدادرسانی تروریست‌های «جبهه النصره» و «اجناد القوقاز» را قطع کرده است.
 
شهرک معردبسه که در شمال خان السبل واقع است، از شمال به منطقه سراقب، از جنوب به معره النعمان، از غرب به اریحا وصل می‌شود.
 
ارتش سوریه پیشتر نیز توانسته بود مسیر جاده بین‌المللی حلب به دمشق را در حد فاصل «معره النعمان» تا «سراقب» مسدود کند.
 
ارتش سوریه پیش‌تر نیز شهرک‌های «زعلانه» و «معرشورین» در شمال شرق شهر معره النعمان در جنوب استان ادلب را از کنترل گروه‌های تروریستی خارج کرده بودند.
 
از سوی دیگر، فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شماری از روستا‌ها و شهرک‌های ریف جنوبی استان ادلب از جمله معره النعمان را که مقر اصلی گروه تروریستی جبهه النصره است، از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی کردند؛ معره النعمان، دیرالشرقی، معر شمارین، تلمنس، معرشمشه، الدانا، کفروما، الحامدیه، دیرالغربی، کفریاسین، بابولین، معصران، تل الصواع، تل دبس و معراته از جمله این روستا‌ها و شهرک‌ها بودند.
 
انتهای پیام/ ۴۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار