توصیه‌های هشت‌گانه حماس برای مقابله با «معامله قرن»/ «قدس» پایتخت ابدی فلسطینیان است

جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که قدس پایتخت ابدی ما باقی خواهد ماند و هر قدر برای جعل تاریخ و سلب حقوق تلاش کنند، کاری از پیش نخواهند برد.
کد خبر: ۳۸۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ - 30January 2020
توصیه‌های هشت‌گانه حماس برای مقابله با «معامله قرن»/ «قدس» پایتخت ابدی فلسطینیان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از فلسطین‌الیوم، خضر حبیب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر مخالفت ملت فلسطین با تمام توطئه‌ها و توافقاتی که هدف از آن پایان دادن به مسئله فلسطین و یهودی‌سازی مقدسات آن‌ها در راستای جلب رضایت صهیونیستهاست و در راس آن‌ها توطئه معامله قرن، تاکید کرد.
 
وی که در یک همایش سیاسی در مسجد الاسراء در شهر دیرالبلح در راستای فعالیت‌ها علیه معامله قرن سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه محال است که فلسطینیان حتی از یک وجب از خاک سرزمینشان چشم‌پوشی کنند، تصریح کرد: قدس، یک شهر کاملا عربی اسلامی است و از دریا تا رود فلسطین متعلق به ملت فلسطین است.
 
عضو جنبش جهاد اسلامی افزود: سرزمین فلسطین و مقدسات آن ارزشمندترین و گرانبهاترین چیز‌هایی است که ما در اختیار داریم و همه کسانی که برای از بین بردن هویت ما تلاش کنند و علیه ما جنگ و کشتار به راه اندازند، تنها سبب افزایش قدرت و ایستادگی ما خواهند شد.
 
حبیب تاکید کرد: معامله قرن شکست خواهد خورد، همانطور که تمام توطئه‌هایی که رژیم صهیونیستی و حامیانش از لحظه اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ میلادی طراحی کرده بودند، شکست خورد.
 
وی خاطرنشان کرد: گزینه اول و آخر برای پاسخ به این توطئه، مقاومت بر ضد اشغالگری و یکپارچه کردن صفوف و تحقق وحدت ملی و فعال‌سازی نقش ملی است.
 
عضو جنبش جهاد اسلامی گفت: ما همچنان به گزینه مقاومت با تمام اشکال آن به‌منظور بازپس‌گیری حقوق خود و عدم تسلیم در برابر این رژیم غاصب و ترامپ ادامه خواهیم داد.
 
از سوی دیگر شیخ نافذ عزام دیگر عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی خواستار قرار گرفتن همه فلسطینیان در یک صف واحد برای مقابله با طرح دونالد ترامپ علیه مسئله فلسطین شد.
 
وی گفت: ضرورت دارد تا هرکس که با طرح معامله قرن مخالف است در یک صف واحد برای مقابله با جبهه باطل ترامپ - نتانیاهو و تمام کسانیکه رضایت دادند، شاهد آیین خروج از تمام چارچوب‌های طبیعی جنبش منطق و تاریخ باشند، قرار گیرند.
 
این عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: هیچ جایی برای بی طرفی وجود ندارد؛ یا باید با حق و فلسطین باشیم و یا با باطل یعنی معامله قرن و آنچه به دروغ به نام صلح مطرح می‌کنند.
 
عزام بر چنگ زدن قاطع ملت فلسطین به سرزمین خود و قدس و مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی تاکید کرد: ده‌ها هزار شهید در این راه تقدیم کرده‌اند.
 
توصیه‌های هشت‌گانه حماس برای مقابله همه جانبه و قاطع با «معامله قرن»
 
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تاکید بر تلاش شکست خورده رئیس جمهور آمریکا برای جعل تاریخ و وارونه‌نمایی واقعیت‌ها و شکست توطئه جدید علیه ملت فلسطین با عنوان ادعایی معامله قرن، خواستار اتخاذ اقدامات و برداشته شدن گام‌هایی برای مقابله با این توطئه شد.
 
جنبش حماس در بیانیه‌ای خود تصریح کرد: آنچه ایالات متحده آمریکا از طریق معامله قرن خود اعلام کرد، نشان داد که حتی یک روز هم میانجی بی طرف نبوده و ایالات متحده آمریکا همانند دشمن صهیونیستی مسئولیت کامل این توطئه کثیف و شوم علیه مسئله و ملت فلسطین را برعهده دارند.
 
این جنبش در بیانیه خود بر هشت مورد تاکید کرده است:
 
اول: مخالفت کامل با معامله ننگین و به کارگیری تمام امکانات و نیرو‌ها برای شکست آن.
 
دوم: اعلام این طرح ننگین آمریکا تنها یک مرحله جدید از مراحل توطئه‌چینی این کشور برای ضربه زدن به مسئله فلسطین و حذف آن و اجرای عملی تلاش‌های اشغالگران برای حذف وجود فلسطینی و بیرون راندن فلسطینیان از سرزمینشان است، ما ایالات متحده آمریکا را شریک کامل اشغالگران در تمام جنایات قبلی و بعدی آن می‌دانیم.
 
سوم: از ملت فلسطین در تمام اماکنی که حضور دارند در تمام سطوح مردمی و سیاسی و نیز گروه‌ها می‌خواهیم با این خطر بزرگ علیه مسئله فلسطین مقابله کنند.
 
چهارم: در برابر این دشمنی و مقاصد خبیث و شوم آشکار دولت آمریکا، ما بر ضرورت خروج فوری از تمام طرح‌های سیاسی که با نظارت ایالات متحده آمریکا به دست آمده بود و در راس آن خروج کامل از معاهده اسلو و توقف تمام اشکال همکاری و هماهنگی با دشمن صهیونیستی تاکید می‌کنیم.
 
پنجم: ضمن استقبال از موضع ابومازن در مخالفت با معامله قرن، خواهان عملی شدن این مخالفت از طریق یک برنامه عملی ملی مشترک مورد توافق برای مقابله با این طرح ننگین هستیم.
 
ششم: بر ضرورت برگزاری نشست ملی رهبران که منجر به دیدگاه واضح و گام‌های عملی برای مقابله قاطعانه و قوی با این طرح ننگین و شوم شود، تاکید می‌کنیم.
 
هفتم: مشارکت برخی کشور‌های عربی در مراسم اعلام این توطئه را محکوم کرده و از کشور‌های عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان می‌خواهیم به صراحت و وضوح با این طرحی مخالفت کنند که حق فلسطینیان در سرزمین و مقدساتشان را هدف قرار داده است.
 
هشتم: هر وجب به وجب از خاک فلسطین متعلق به ملت فلسطین است و هرگز به اشغالگران و هرکس که از آن‌ها حمایت می‌کند، اجازه باقی ماندن در آن را نخواهیم داد؛ دره‌ها و کرانه باختری فلسطینی باقی خواهد ماند و از لوث تمام شهرک‌های صهیونیست‌نشین پاک خواهد شد؛ همانطور که حیفا، یافا و عکا و تمام فلسطین از لوث صهیونیست‌ها پاکسازی خواهد شد و قدس پایتخت ابدی ما باقی خواهد ماند و هر قدر برای جعل تاریخ و سلب حقوق تلاش کنند، کاری از پیش نخواهند برد و ملت قهرمان ما هرگز از یک وجب از خاک فلسطین هم چشم‌پوشی نخواهند کرد و تمام فلسطین به عنوان حق خالص ملت مقاوم و استوار فلسطین باقی خواهد ماند.
 
انتهای پیام/ ۴۲۱
نظر شما
پربیننده ها