ممنوعیت سفر گردشگری به چین

معاون گردشگری کشور به دنبال جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که با نظر وزارت بهداشت درباره ممنوعیت سفر تفریحی و محدودیت در سفر‌های کاری به چین موافق هستیم.
کد خبر: ۳۸۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸ - 31January 2020

ممنوعیت سفر گردشگری به چینبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، به دنبال شیوع ویروس کرونا تمهیدات جدیدی برای جلوگیری از شیوع این بیماری در ایران اندیشیده شد.

علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت در مصاحبه‌ای اعلام کرده که اگرچه آمادگی‌های لازم برای کنترل این بیماری در همه مرزهای کشور وجود دارد و همه افرادی که از ایران به خارج سفر می‌کنند، تحت آموزش پیشگیرانه قرار می‌گیرند اما از هفته آینده سفرهای غیرضروری به چین ممنوع می‌شود و با کاهش پروازهای ورودی و خروجی چین و محدود شدن این پروازها، اقدامات کنترلی در فرودگاه‌ها نیز کمتر خواهد شد.

همچنین حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در نامه‌ای به علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوشت: متأسفانه بیماری کرونا وسعت زیادی پیدا کرده، در سطح جهان نیز تدابیری در این خصوص اندیشیده شده و در ایران نیز نگرانی‌های زیادی را در بین همکاران و شهروندان ایجاد کرده است. با توجه به شرایط موجود، مستدعی است تدابیری پیش‌بینی شود که مدت‌زمان کوتاهی به عنوان مثال برای دو هفته از آوردن توریست از مقصد چین خودداری شود. همچنین از ایرلاین‌های داخلی که در مسیر کشور چین پرواز دارند، درخواست شود مدت زمان کوتاهی تا رفع کامل نگرانی شیوع این بیماری مهلک، از آوردن هر نوع مسافر توریستی و غیر توریستی به مقصد ایران خودداری شود.

علاوه بر این، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره ممنوعیت و محدودیت برای سفرهای تفریحی و کاری به کشور چین، اظهار داشت: از آنجایی که وزارت بهداشت مسئول حفاظت از سلامت مردم و جلوگیری از شیوع این ویروس در کشور است، ما هم با آنها در این زمینه همکاری خواهیم کرد و فردا نیز دستورالعملی را به همه دفاتر مسافرتی اعلام خواهیم کرد. علاوه بر این، از سفرهای تفریحی به کشور چین، خودداری و سفرهای کاری نیز با محدودیت انجام شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها