کشف سلاح‌های ساخت غرب در مناطق آزادشده از دست تروریست‌ها در ادلب

روسیه از کشف سلاح‌های ساخت غرب در مناطقی از سوریه که به تازگی از چنگ گروه‌های تروریستی آزاد شده‌اند خبر داد.
کد خبر: ۳۸۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴ - 31January 2020

کشف سلاح‌های ساخت غرب در مناطق آزادشده از دست تروریست‌ها در ادلببه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یوری بورنکوف»، رئیس مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه جمعه گفت ارتش سوریه در مناطقی که به تازگی از دست گروه‌های تروریستی آزاد شده‌اند مقادیر زیادی سلاح و مهمات ساخت کشورهای غربی کشف کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، بورنکوف گفت: «بعد از عقب‌نشینی بیشتر شبه‌نظامیان به سمت منطقه کاهش تنش در ادلب، ارتش سوریه شمار زیادی جنگ‌افزارهای نظامی، مهمات و سلاح کشف کرد که برخی از آنها ساخت کشورهای غربی بوده‌اند.»

این ژنرال روس اضافه کرد پاتک ارتش سوریه از حمله گسترده تروریست‌ها به شهرهای پرجمعیت در حما و حلب جلوگیری کرد.

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در جنوب استان ادلب امروز جمعه موفق شد شهرک‌های «حیش»، «طبیش»، «العامریة» و «کفرمزدة» را به کنترل خود درآورد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد که نیروهای سوری در محور «خان شیخون-معره النعمان» پیشروی کردند و شهرک‌های «حیش»، «طبیش»، «العامریة» و «کفرمزدة» را آزاد کردند.

ارتش سوریه عملیات خود را از ماه آگوست گذشته آغاز کرد و موفق شد شهر راهبردی خان شیخون و دهها شهرک و روستای اطراف آن را آزاد کند.

در چند روز اخیر نیز، نیروهای سوری، در جنوب شرق استان ادلب به عملیات خود ادامه دادند و توانستند شهر مهم معره النعمان و بیش از 35 شهرک و روستا را آزاد کنند.

ارتش سوریه در جنوب ادلب با گروه‌های تروریستی «جبهة النصرة» و «أجناد القوقاز» درگیر است. اخیرا نیز صدها تروریست چینی حاضر در گروه تروریستی «الحزب الترکستانی» -وابسته به ترکیه- به جمع عناصر النصره پیوسته‌اند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار