دبیر انجمن راویان انقلاب و دفاع مقدس قم به دفاع‌پرس خبر داد؛

هم‌افزایی گروه‌های فعال حوزه ایثار و شهادت قم در موضوع روایتگری

دبیر انجمن راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم از برگزاری جلسات و اجرای برنامه‌هایی در راستای هم‌افزایی گروه‌های فعال در حوزه ایثار و شهادت خبر داد.
کد خبر: ۳۸۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ - 03February 2020

هم‌افزایی گروه‌های فعال حوزه ایثار و شهادت قم در موضوع روایتگری/// این عکس مناسب خبر نیست///ان شاءالله تا عصر اصلاح می کنم«محسن بخشی‌نیا» دبیر انجمن راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روایت حماسه مردم قهرمان ایران اسلامی در دوران پیروزی انقلاب و نهضت امام (ره) و هشت سال دفاع مقدس، نیازمند هم‌افزایی و همکاری عملی و علمی با رده‌های عمومی و سازمانی و سایر مجموعه‌های فعال در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با تقدیر از اقدامات موثری که تاکنون در راستای این امر مهم در استان قم صورت گرفته، افزود: به منظور تبیین و انعکاس ارزش‌های انقلابی و جهادی و هم‌افزایی بیشتر فعالان این عرصه و نیز تولید محتوای مشترک، جلساتی با حضور نمایندگان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، موسسه روایت سیره شهدا، تیپ ۸۳ طلاب رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع)، موسسه حماسه ۱۷، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، موسسه امیر بیان، موسسه کریمه و راویان مستقل و فعال ایثار و شهادت برگزار شد.

دبیر انجمن راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم با اشاره به برگزاری دوره توانمندی سازی راویان ادامه داد: یکی از خروجی‌های جلسات برگزار شده، برگزاری دوره توانمند‌سازی راویان پیشکسوت طلبه و دانشجو بود که دوره مذکور برای نخستین بار با مسئولیت این انجمن و با حضور ۵۰ نفر از فراگیران در مرکز آموزشی شهید آیت‌الله سعیدی قم برگزار شد.

وی افزود: محتوای کلی فرهنگ دفاع مقدس، سیره شهدا، تبیین عملکرد لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس و معرفی شهدای شاخص، سبک زندگی خانواده‌های قم در دوران حماسه و ایثار و پخش فایل‌های صوتی و تصویری، پاورپوینت و جزوات مورد نیاز راویان، بخش‌هایی از محتوا‌های ارائه شده در دوره مذکور بود.

بخشی‌نیا با اشاره به اینکه به شرکت کنندگان در دوره پس از موفقیت در آزمون نهایی، گواهینامه روایتگری اعطا خواهد شد، تصریح کرد: بخش مهم فعالیت راویان، روایت تاریخ حماسه انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در سطح دانشگاه ها، مدارس، مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و دیگر مراکز است.

این مسئول افزود: فعالیت انجمن راویان انقلاب و دفاع مقدس در فضای مجازی بخش دیگری از اقدامات انجمن است که با ایجاد کانال‌های و گروه‌هایی در شبکه‌های مجازی، به روایتگری انقلاب و دفاع مقدس و پاسخ به سوالات و شبهاتی در این زمینه می‌پردازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار