هدیه سپاه به مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی/ آخرین سکوی گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد

همزمان با آغاز دهه فجر با تلاش متخصصان شرکت صنعتی دریایی صدرای بوشهر وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سکوی ۱۴ D فاز ۱۴ پارس جنوبی آخرین سکوی این فاز در میدان گازی پارس جنوبی نصب شد.
کد خبر: ۳۸۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ - 01February 2020

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سکوی ۱۴D فاز ۱۴ پارس جنوبی که در شرکت صدرای بوشهر طراحی و ساخته شده امروز همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با موفقیت در موقعیت میدان مشترک گازی پارس جنوبی ایران و قطر نصب شد.

هدیه سپاه به مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی/ آخرین سکوی گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران در گفت‌وگویی در عسلویه با بیان این که آخرین سکوی دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد، اظهار داشت: این هشتمین سکو از سکو‌های ۱۰ گانه نفت و گاز است که با تلاش متخصصان جوان ایرانی در جزیره صنعتی صدرا بوشهر ساخته شده و توسط ناوگان منحصر به فرد شرکت صدرا حمل و نصب شد.

محسن صمدی افزود: وزن این سازه حدود ۲۵۰۰ تن است که در جزیره صنعتی صدرا توسط مهندسان و کارگران بومی استان بوشهر ساخته شده است.

وی با بیان اینکه با وارد مدار شدن این سکو ظرفیت تولید و برداشت گاز از میدان پارس جنوبی افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: با وارد مدار شدن سکوی ۱۴D فاز ۱۴ پارس جنوبی ظرفیت برداشت گاز غنی از موقعیت مخزنی این فاز ۱۴.۲ میلیون مترمکعب افزایش می‎یابد و به ۵۶ میلیون متر مکعب در روز می‌رسد.

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران افزود: ساخت و تصب این سکو علاوه بر ارزش اقتصادی برای کشور، در حوزه تامین گاز مورد نیاز کشور، تولید میعانات گازی و ظرفیت اشتغال در حوزه‌های مختلف از جمله پتروشیمی، پالایشگاه تولید بنزین و گازوئیل نقش به‌سزایی دارد.

صمدی گفت: ارزش اقتصادی سکوی ۱۴D فاز ۱۴ پارس جنوبی علاوه بر اینکه ایران را در برداشت گاز از میدان مشترک جلو می‌اندازد می‌تواند رونق تولید و اشتغال‌زایی در پی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران با بیان اینکه صدرا از ظرفیت و توانمندی‌های قابل توجهی برخوردار است افزود: ظرفیت صدرا و اجرای پروژه‌ها و سازه‌های دریایی از جمله سکو‌های پارس جنوبی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طراحی و عملیاتی شده است و امروز یکی از این پروژه‌ها با توانمندی متخصصان در خلیج فارس نصب شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها