حجت الاسلام سعیدی:

انقلاب اسلامی ایران پا جای انقلاب پیامبر اسلام (ص) گذاشت

حجت الاسلام «علی سعیدی» گفت: معجزه اسلام است که یک انقلاب بعد از 1400 سال پا جای انقلابی می‌گذارد که پیامبر اسلام(ص) بنا نهاد.
کد خبر: ۳۸۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ - 01February 2020

انقلاب اسلامی ایران پا جای انقلاب پیامبر اسلام (ص) گذاشت

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر،حجت الاسلام «علی سعیدی» در مراسم گرامیداشت آغاز دهه مبارک فجر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت:  ایام‌الله دهه فجر فرصت مغتنمی برای یادآوری رشادت‌های مردم در پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی انقلاب اسلامی را به مثابه صدر اسلام دانست و گفت: این معجزه اسلام است که یک انقلاب بعد از 1400 سال پا جای انقلابی می‌گذارد که پیامبر اسلام(ص) بنا نهاد.

حجت الاسلام سعیدی افزود: در مورد حکومت چهار نظریه وجود دارد، اول انکار حکومت که بشر نیازی به حکومت ندارد و دو گروه آنارشیست ها و خوارج نهروان در این گروه قابل پیش بینی هستند که گروه اول می گوید حکومت انسان را فاسد می کند.

وی افزود: نظریه دوم ضرورت حکومت با رویکرد دیکتاتوری است که ماکیاول و نیچه بنیانگدار این نظریه بوده اند و اعتقاد دارند که بشر ذاتا شرور است و باید با زور بر او حکومت کرد و حرف های خیلی سخیفی را در قالب فلسفه بیان می کنند. ماکیاول می گوید حاکم می تواند از هر روشی برای توسعه قدرت خود استفاده کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: نظریه سوم ضرورت حکومت با رویکرد دموکراسی است که با استفاده از صندوق رای و نظر مردم اداره می شود و رهبر مطلوب با رای اکثریت مردم انتخاب می شود.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه نظر چهارم ضرورت حکومت با مدل مردم سالاری دینی است، ادامه داد: ما مدیون هستیم که نتوانسته ایم مردم سالاری دینی را تعریف کنیم و فرق آن را با حکومت های شرقی و غربی روشن کنیم.

وی تاکید کرد: مردم سالاری دینی خود چند وجه دارد. نظر اول خداگرایی مطلق که ارمغان غلط و خیانت بزرگ پاپ و کلیسا است و در این نظر خداوند همه کاره و مردم هیچ کاره هستند که در قرون وسطی مطرح شد.

وی تاکید کرد: ما با دین خدا نمی توانیم بازی کنیم. این آیین الهی است و استاندارد و چارچوب و قاعده دارد و نمی توان در آن دست برد و با پول ثواب خرید.

حجت الاسلام علی سعیدی خاطرنشان کرد: نظر دوم مردم گرایی مطلق که ارمغان رنسانس پس از انقلاب کبیر فرانسه بود که گفتند انسان است و عقل او و خیانت بزرگی به بشر کردند. چطور عقل می تواند تمام نیازهای انسان را برآورده کند؟ مگر قدرت عقل چقدر است؟

وی یادآور شد: عقل بیشتر از ۴۰ درصد از نیاز ما را نمی تواند تامین کند و مشکل بشر این است که وحی و خدا را کنار گذاشته و تمام اتکا او به عقل است. 

این مقام مسئول گفت: نظر بعدی ارمغان انقلاب اسلامی و ائمه اطهار است. باید قانونگذار ذات باری تعالی باشد و بشر خودش نمی تواند قانونگذار باشد چرا که مسائل بشر بسیار گسترده است. دو شرط اساسی قانونگذاری احاطه همه جانبه قانونگذار بر انسان و مصونیت از خطا و اشتباه و انحراف است. 

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار