سردار کارگر:

ضرورت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس با زبان هنر به نسل جوان/ آماده همکاری با نهادهای مختلف در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس هستیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نوزدهمین جلسه شورای عالی هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر همکاری و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف در ترویج فرهنگ دفاع مقدس تأکید کرد.
کد خبر: ۳۸۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ - 01February 2020

آماده همکاری با نهادهای مختلف در ترویج فرهنگ دفاع مقدس/ ارزش‌های دفاع مقدس با زبان هنر به نسل جوان ارائه شودبه گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نوزدهمین جلسه شورای عالی هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که امروز (شنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: ارزش‌های دفاع مقدس باید با زبان نسل جدید و با بهره‌گیری از ابزار هنری همچون فیلم، کتاب، تئاتر و... به نسل جوان و جامعه مخاطب ارائه شود.

وی با بیان اینکه در این مقطع حساس تاریخی برای درک فرهنگ غنی دفاع مقدس به بصیرت‌افزایی، تبلیغ و روشنگری نیاز داریم، افزود: تلاش ما بر این است تا با بهره‌گیری از تجربیات گذشته و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و مرتبط با نیروهای مسلح در حوزه تبلیغ و تبیین گام‌های اساسی را برداریم.

سردار کارگر با اشاره به اهمیت نقش صداوسیما در حوزه نشر فرهنگ دفاع مقدس و مکتب عاشورایی شهدای جنگ تحمیلی و جبهه مقاومت گفت: سازمان صدا و سیما تاکنون تعامل و همکاری مطلوبی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشر فرهنگ دفاع مقدس داشته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه مرجع و ناظر محصولات و آثار تولید شده در حوزه دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، گفت: ما همواره تلاش کرده‌ایم تا با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها، بسترهای لازم را جهت تولید آثار ارزنده، فاخر و به دور از انحراف در این زمینه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس در انحصار هیچ گروه و قشر خاصی نیست، افزود: ما معتقدیم که دفاع مقدس متعلق به همه اقشار و گروه‌های جامعه و دستگاه‌ها و نهادهای کشور است؛ تاکنون با تعامل، همکاری و مشارکت در این حوزه کار را پیش برده‌ایم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اهمیت توجه به پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و همچنین پیشکسوتان عرصه مقاومت گفت: با عنایت حضرت سیدالشهداء (ع) برابر فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در دیدار نوروزی ۱۳۹۶ فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و برابر تدبیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در هفته گرامیداشت دفاع مقدس سال ۱۳۹۶ تعداد ۵۰۰ نفر از فرماندهان تیپ و همتراز به بالا در تهران تجلیل شدند.

وی ادامه داد: در هفته گرامیداشت دفاع مقدس سال ۱۳۹۷ نیز تعداد ۲۰ هزار نفر از فرماندهان تیپ و گردان و همتراز در مراکز استان‌ها مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

سردار کارگر گفت: در ادامه این روند و در هفته دفاع مقدس امسال (۱۳۹۸) تعداد ۲۰۰ هزار نفر از فرماندهان گردان، گروهان و دسته و همتراز در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی افزود: افق رویکرد ما این است که تا سال ۱۴۰۴ از تمامی پیشکسوتان یک مرتبه قدردانی کرده و همچنین تشکل‌هایی از این افراد را در مجموعه ایجاد کنیم.

سردار کارگر برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برشمرد و افزود: در این مراسم باید فضای شهرمان رنگ و بوی دفاع مقدس و جبهه‌های حق علیه باطل را بگیرد و البته در کنار آن نیز باید کارهای محتوایی و تحلیلی نیز در دانشگاه‌ها و مدارس انجام شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار