استاندار خراسان رضوی:

همراهی مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی ضامن تداوم انقلاب است

علیرضا رزم­‌حسینی گفت: بازدارندگی نظام متکی بر مردم است؛ بر همین اساس، اگر مردم با نظام همراه باشند، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی استمرار داشته و بالنده‌تر خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ - 01February 2020

به گزارش دفاع‌­پرس از مشهد به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، «علیرضا رزم‌حسینی» در مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی که امروز در عرصه میدان شهدا مشهد برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای عالی مقام اظهار داشت: اولین و مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران، مردمی بودن آن است. مردم 41 سال پیش و حتی از 15 خرداد سال 1342 برای ایجاد یک تغییر اساسی، مبارزه کردند و در این مبارزه همه طبقات اجتماعی نقش داشتند.

رزم‌حسینی تأکید کرد: انقلاب اسلامی یک کودتای نظامی نبود، بلکه یک انقلاب 100 درصد مردمی بود که با حضور یکپارچه و فراگیر مردم به پیروزی رسید.

وی با اشاره به اینکه رهبری امام راحل دومین ویژگی برجسته انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: امام راحل یک مرجع عالیقدر تقلید و یک رهبر دینی، سیاسی و مسلط و باهوش بود، لذا اگر رهبری امام راحل نبود، قطعاً نمی‌توانستیم به پیروزی برسیم و یک نظام 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کنیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سومین ویژگی انقلاب، اسلامی بودن آن است؛ مردم ما انقلابی با محتوای دینی و اسلامی به وجود آوردند، به طوری که امروز بعد از 41 سال، این محتوا حفظ شده است و برای اعتلای اسلام و قرآن در این کشور همه دولت‌ها و مسئولان تلاش کردند.

رزم‌حسینی بیان داشت: رای مردم و جمهوریت اسلامی، ویژگی بعدی انقلاب اسلامی بود؛ تمام ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس رأی مستقیم و غیرمستقیم مردم به وجود آمده است.

وی افزود: در تمام انتخابات‌های بعد از انقلاب اسلامی از مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، شوراها و حتی غیر مستقیم مقام معظم رهبری، با رأی مردم انتخاب شده‌اند، لذا این از ویژگی‌های برجسته انقلاب اسلامی است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ساختار جمهوری اسلامی با رأی مستقیم مردم به وجود آمده است، در این راستا و در حوزه‌های مختلفی نظیر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی طی 40 سال گذشته اقدامات بسیار مهمی در کشور و منطقه صورت گرفته است.

وی به نقش تعیین کننده جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: گام دوم به معنای قوی شدن اقتصاد و فرهنگ اقتصادی مردم ایران است. همچنین معنای دیگر گام دوم انقلاب این است که در خاورمیانه حرف اول را بزنیم که در حوزه امنیت ملی این مهم اتفاق افتاده است.

استاندار خراسان رضوی با تقدیر از شخصیت بزرگ سردار سرافراز اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، یادآور شد: سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای برقراری امنیت بیش از 40 سال مجاهدت کرد، لذا باید گفت که در منطقه از یک اقتدار و امنیت ملی برخوردار هستیم و این اقتدار زمینه قدرت اقتصادی و اقتدار اقتصادی ما است.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه انسجام و وحدت کلمه خود را باید در درون کشور تحت رهبری مقام معظم رهبری در جهت قوی‌تر شدن حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: امروز رسالت سنگینی بر دوش همه کارگزاران و مردم است. ما امروز در شرایطی هستیم که استثنایی بوده و در منطقه از شرایط بسیار قوی برخوردار هستیم.

وی عنوان کرد: روزگاری در کشور ما حکومتی نوکر و وابسته به آمریکا وجود داشت، اما امروز کشور و نظامی مستقل داریم و جمهوری اسلامی از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی در منطقه از قدرت برتر برخوردار است، در این راستا تمام نقش بازدارندگی نظام متکی بر مردم است و در واقع ما یک نظام مردم‌سالار هستیم؛ بر همین اساس، اگر مردم با نظام همراه باشند، این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی استمرار داشته و بالنده‌تر خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: به عنوان خدمتگذار مردم خراسان رضوی، از حضور پرشکوه و عاشقانه شما در تشییع پیکر مطهر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سپاسگذاری می‌کنم و باید بگویم که مشهد مقدس حق مطلب را ادا کرد و یک الگو شد.

رزم‌حسینی در پایان گفت: سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی الگوی جوانان امروز ماست و در عین حال که مخلص، شجاع و با تدبیر بود، با مردم مهربان و متعلق به همه ایرانیان بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها