امیر فهمیده در جشنواره جوان سرباز:

فرهنگ جهاد و مقاومت در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ماندگار شده است

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: فرهنگ جهاد و مقاومت پس از دفاع مقدس در تاریخ کشور ما برای همیشه ماندگار ماند و امروز ایستادگی و جهاد به یک فرهنگ در محور مقاومت تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۸۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ - 02February 2020

فرهنگ جهاد و مقاومت پس از دفاع مقدس در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ماندگار شدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «محمد فهمیده قاسم‌زاده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (جوان سرباز) ستاد کل نیرو‌های مسلح که صبح امروز (یکشنبه) در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما باید در گام دوم انقلاب اسلامی تجربیات و امانت‌هایی را که از گذشته تا به امروز جمع‌آوری کرده‌ایم در اختیار جوانان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس میزبان دوازدهمین مرحله جشنواره جوان سرباز است، گفت: سربازان برای جمهوری اسلامی ایران امنیت به ارمغان می‌آورند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص شعار جشنواره سرباز بیان کرد: «سرباز، امنیت، مهارت و رونق تولید» شعار خوبی است که برای این جشنواره انتخاب شده و برای تحقق آن باید همه با هم تلاش کنیم.

امیر فهمیده در ادامه عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ما به پنج قله بزرگ دست یافتیم که اولین قله، پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ و نابودی و شکست رژیم شاهنشاهی بود.

وی درباره دومین قله و واقعه انقلاب اسلامی گفت: ظهور و بروز ولایت فقیه و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و سابقه ۱۰ ساله مدیریت جهادی در کشور دومین قله پیروزی انقلاب اسلامی است.

امیر فهمیده دفاع مقدس را سومین قله پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: رژیم بعثی عراق با برخورداری از حمایت همه‌جانبه بلوک غرب و شرق، در ۳۱ شهریور ۵۹ با هدف شکست انقلاب اسلامی به کشور ما حمله کرد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: در دفاع مقدس حماسه‌های بزرگی به نمایش گذاشته شد و یک دفاع همه‌جانبه و ماندگار به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: فرهنگ جهاد و مقاومت پس از دفاع مقدس در تاریخ کشور ما برای همیشه ماندگار ماند و امروز ایستادگی و جهاد به یک فرهنگ در محور مقاومت تبدیل شده است.

امیر فهمیده درباره چهارمین قله پیروزی انقلاب اسلامی گفت: وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی و انتخاب ایشان به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران واقعه‌ای بزرگ در کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره پنجمین قله افتخار جمهوری اسلامی ایران در دهه پنجم بیان کرد: پشتیبانی میلیونی و بی‌نظیر مردم از ولایت فقیه از ۲۲ بهمن ۵۷ تا کنون پنجمین قله پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین موشک‌باران پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد»، این دو واقعه را از دیگر قله‌های انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی روزهای رقم خوردن این وقایع را از ایام‌الله دانسته‌اند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه بسیاری از شهدا جوان بودند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به تهدیدات دشمنان نظام در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را ارائه کردند.

امیر فهمیده با تأکید بر اینکه در بیانیه گام دوم، نقشه راه کشور تشریح شده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه به دو کلیدواژه «جوان» و «انقلابی» تأکید کرده‌اند و حقیقتاً می‌توان از این بیانیه به‌عنوان سند ماندگار انقلاب اسلامی برای تمام ملت و مخصوصاً جوانان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل خدمت سربازی را از عبادات اسلام می‌دانستند، تصریح کرد: سرباز در دوران خدمت وظیفه خود با امنیت و اقتدار ملی، وظیفه‌شناسی، نظم و انضباط، ایثار و فداکاری، مسئولیت‌پذیری، تفکر بسیجی، دین‌داری، بصیرت، خلاقیت، ابتکار و ورزش همراه است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خطاب به سربازان گفت: اکنون بهترین زمان عمر خود را سپری می‌کنید و اگر می‌خواهید در بیانیه گام دوم به‌عنوان جوان سرباز در مسئولیت خود موفق شوید، باید در خصوص ارتباط با خدا، کلام‌الله مجید، ولایت فقیه و شهدا دقت لازم را داشته باشید.

امیر فهمیده با بیان اینکه ولایت فقیه بزرگترین نعمت انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: داشتن روحیه شهادت‌طلبی، معجزه انقلاب اسلامی است و یادآوری ایثار شهیدان برای جامعه، ضروری است.

وی به اهمیت جایگاه سرباز در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی وصیت کرده بود که بر سنگ مزارش بنویسند «سرباز»؛ این کلیدواژه (سرباز) بسیار مهم است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان با تأکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی خطاب به سربازان گفت: دوران سربازی را قدر بدانید و پیروی از فرمانده معظم کل قوا را فراموش نکنید.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار