جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

اجرای 9600 برنامه توسط سپاه کربلا به مناسبت دهه فجر در مازندران

«حسین محمدرضایی» از اجرای 9 هزار و 600 برنامه به مناسبت دهه فجر توسط سپاه کربلا در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۸۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ - 02February 2020

اجرای 9600 برنامه توسط سپاه کربلا به مناسبت دهه فجر در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «حسین محمدرضایی» جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران امروز در نشست خبری به مناسبت چهل‌ و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش، اظهار داشت: ما نسبت به مردم و مملکت تکلیف داریم و هر کس متناسب با ظرفیت و بضاعت خود باید در راستای اعتلای نظام گام بردارد و خبرنگاران ثابت کردند همراه و همگام با نظام در جهت پیشرفت انقلاب گام برمی‌دارند.

وی افزود: انقلاب اسلامی هم از حیث تکریم و شکل‌گیری و مسیری که 41 سال گذشته داشته اعجاب همگان را برانگیخته است.

محمدرضایی ادامه داد: با توجه به فضایی که در زمان رژیم سفاک پهلوی در کشور حاکم بود و احاطه ساواک و توانمندی رژیم ستم‌شاهی و حمایت آمریکا از نظام مستند شاهنشاهی کسی فکر انقلاب را در این جغرافیا نمی‌کرد.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی در آن شرایط یک انقلاب خدایی بود و مردم دست خدا را احساس می‌کردند همان‌طوری که امام (ره) فرمودند من دست خدا را به وضوح احساس می‌کنم این انقلاب با سه مولفه رهبری، مردم و خدامحوری به پیروزی رسید و روند اعجاب انگیزی داشت.

این مسئول از ترور، توطئه، درگیری‌های مرزی قومی قبیله‌ای، تحمیل جنگ هشت ساله به عنوان اتفاقات تلخ مسیر انقلاب یاد کرد و گفت: جنگ تحمیلی بزرگترین تهدید برای انقلاب نوپای ما بود و جمهوری اسلامی این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرد و انقلاب اسلامی را در جنگ به مردم دنیا صادر کرد.

محمدرضایی افزود: انقلاب اسلامی ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را را در جنگ تحمیلی شکست و با وجود دشمنی دشمنان در قالب تحریم و ائتلاف عظیم الهی این انقلاب نه تنها خود را حفظ کرد بلکه در زمینه‌های نظامی دفاعی، ساخت سلاح و تجهیزات نظامی، دانش سدسازی، ساخت پالایشگاه، تولید بنزین، تولید برق هسته‌ای و پزشکی پیشرفت هم کرد که باید قدردان باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین انقلاب اسلامی به نسل جوان جامعه، افزود: در این زمینه نخبگان، اساتید، وعاظ و اصحاب رسانه به خوبی می‌توانند در راستای پیشرفت و ساختن تمدن نوین اسلامی و فتح قله‌ها کمک کنند.

این مسئول با بیان اینکه در زمینه اقتصادی دچار مشکل هستیم، گفت: برای پیشرفت اقتصادی در این حوزه باید به اصل انقلاب رجعت کنیم و از خود دفاع کنیم.

محمدرضایی خودتحریمی توسط مجلس، نظام بانکی کشور، رسانه‌ها و بعضی از روحانیون و اساتید را یکی از آسیب‌ها برشمرد و افزود: در این زمینه مسئولان باید برای تولید و فعالیت مسیر را هموار کنند و کمک کنیم خودتحریمی برداشته شود و ناکارآمدی نظام اتفاق نیفتد و برای توسعه ایران در زمینه‌های اخلاق، معنویت، فرهنگ، صنعت و کشاورزی تلاش کنیم.

وی دهه فجر را فرصتی برای قدردانی از افتخارآفرینان و تجدید بیعت با شهدا و حضرت امام و رهبری برشمرد و مردم با بصیرت را همراه و همگام نظام در تمامی عرصه‌ها دانست.

محمدرضایی با اشاره به برگزاری 9 هزار و 600 برنامه در سطح استان، عنوان کرد: 2 هزار و 238 یادواره شهدا، یک هزار و 876 برنامه مسابقات ورزشی، 284 اردوی جهادی در مناطق محروم و کم‌برخوردار، افتتاح 13 پایگته مقاومت، افتتاح 5 سالن ورزشی در شهرهای ساری، نکا، قائمشهر، آمل و بابل، 85 پروژه محرومیت‌زدایی و عمرانی، 27 طرح اقتصاد مقاومتی، 3 هزار و 515 نشست بصیرتی و فرهنگی، 2 هزار و 670 برنامه دیدار با خانواده شهدا، 874 برنامه دیدار یا ایثارگران، 322 نمایشگاه علمی، 364 نمایشگاه فرهنگی، 145 نمایشگاه هنری و 94 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی افتتاح 3 واحد مسکونی سیل‌زدگان در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

وی شعار دهه فجر امسال را «انقلاب اسلامی زنده و پویا در پرتو ولایتمداری جهاد و مقاومت» برشمرد و عنوان کرد: همچنین اجرای نمایش رزم آوران علوی در شهرهای نوشهر، بابل و ساری با حضور گردان‌های رزمی بسیج از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌آید.

این مسئول با اشاره به نقش سردار سپاه اسلام سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» در جبهه مقاومت، گفت: به مناسبت اربعین این سردار بزرگ، به تمامی شهرستان‌ها ابلاغ کردیم از 23 تا 27 بهمن برنامه استانی شهادت را برگزار کنند.

محمدرضایی با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو و با اشاره به اینکه انتخاب افراد بر محور مردمی بودن، مومن بودن، داشتن التزام عملی و پایبندی به ولایت، استقلال و مبانی انقلاب شکل بگیرد، ادامه داد: انتخابات نماد مردم سالاری دینی است و در این خصوص به دستگاه‌های متولی در جهت حفظ امنیت کمک می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در فضای غبارآلود رسانه‌ای برای ایجاد جذابیت در برنامه‌های فرهنگی برای راه‌اندازی هیأت‌های اندیشه‌ورز باید تلاش کنیم، متذکر شد: دشمن در فضای مجازی با توانمندی و ایزار و امکانات بیشتر حضور دارد و ما باید در اجرای مدل کاری خود تجدید نظر کنیم و بازنگرذی داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار