انتخابات انقلابی مکمل حضور حداکثری است

عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس انتخابات را به لیله‌القدری برای مردم ایران تشبیه کرد و گفت: هر کجا که ما انقلابی عمل کردیم پیشرفت داشتیم و در جا‌هایی که انقلابی عمل و انتخاب نکردیم خساراتی دامنگیر کشور شد که بزرگترین متضرر در این میان، خود مردم بودند.
کد خبر: ۳۸۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ - 02February 2020

انتخابات انقلابی مکمل حضور حداکثری استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس گودرزی» نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با تاکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس اظهار داشت: انتخابات لیله‌القدر نظام است و مقدرات کشور در انتخابات رقم می‌خورد و صلاح کشور به انتخابات کشور بستگی دارد.

اگر ما مشکلاتی در حوزه تقنین و نظارت بر اجرا داریم، به اصل انقلاب باز نمی‌گردد بلکه به اصل انتخاب ما باز می‌گردد.

وی افزود: اگر قرار است اصلاحی در کشور صورت گیرد و اگر قرار است ریل گذاری صحیحی در کشور انجام شود و اگر بناست در کشور مطالبات مردم محقق شود در کف خیابان‌ها هیچ اتفاقی نخواهد افتاد الا اینکه ما طمع دشمن را از این طریق تحریک می‌کنیم. 

عضو هیأت رئیسه  فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: هر اتفاقی در کشور بنا باشد بیفتد پای صندوق‌های رای خواهد افتاد و مردم در پای صندوق‌های رای می‌توانند سرنوشت خودشان را رقم بزنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: دو نکته در انتخابات از اهمیت زیادی برخوردار است که این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند. یکی حضور حداکثری و دیگری انتخاب اصلح.

وی افزود: حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات دشمنان ما را ناامید می‌کند. زانوی دشمنان ما را شل می‌کند و مایه یاس و ناامیدی دشمنان خواهد شد و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد و از طرفی مایه امیدواری دوستان ما در درون و بیرون کشور خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه  فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت:‌در واقع حضور حداکثری تضمین بقا، پایداری و استقلال و اقتدار و صلابت کشور است و این مسئله بستر هر پیشرفتی در کشور محسوب می‌شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: یکی از وجه تمایزات مهم کشور ما نسبت به دیگر کشورها پیوند عمیق بین مردم و حاکمیت است و یکی از نشانه‌های این پیوند حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای است و البته این نشانه دموکراسی و مردم سالاری حقیقی دینی در کشور ما است.

وی افزود: نکته مهم این است که این مردم هستند که تصمیم نهایی را در مورد انتخاب افراد می‌گیرند و عدم حضور مردم به معنای بی‌تفاوتی در تعیین سرنوشت و واگذاری مقدرات‌شان به دست مردم است.

عضو هیأت رئیسه  فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: نکته مهم دیگر در انتخابات انتخاب اصلح است. انتخاب اصلح مکمل حضور حداکثری مردم است یعنی این انتخاب اصلح است که می‌تواند دستاوردهای حضور حداکثری را به نتیجه برساند و موجبات گره‌گشایی از مشکلات مردم را فراهم کند.

گودرزی خاطرنشان کرد: انتخابات ظرفیتی است که نظام جمهوری اسلامی به مردم داده که مردم انتخاب نهایی را خودشان انجام دهند.

وی افزود:‌ شورای نگهبان و نهادهای نظارتی با یک کار کارشناسی و دقت نظر بالا افرادی را که صلاحیت لازم برای حضور در انتخابات را دارند به مردم معرفی می‌کنند اما این به این معنا نیست که مردم چشم وگوش خود را ببندند و تحقیق و بررسی نکنند. 

عضو هیأت رئیسه  فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: به عنوان مثال فردی می‌خواهد منزلی را بخرد تعدادی مهندس را می‌فرستد. مهندسین وقتی نظر خود را می‌دهند شخص خریدار با اطمینان بیشتری از ملک بازدید می‌کند. قطعا اگر این کارشناسان فنی به لحاظ فنی ساختمان را رد کنند خریدار هم به سراغ خرید این ملک نخواهد رفت اما اگر مهندسین تائید کلی کردند شخص خریدار هم خود الزاما ملک را بررسی می‌کند و نظر نهایی را می‌دهد. موضوع شورای نگهبان و نهادهای نظارتی هم همین است . شورای نگهبان و نهادهای نظارتی نظر کارشناسی خود را می‌دهند چرا که آنها از وضعیت کاندیدا بیشتر اطلاع دارند.

گودرزی ادامه داد: آنها بیشتر خبر دارند که آیا شخصیت و هویت فرد در برابر فشارهای دشمن و فشارهای اقتصادی و در برابر جاذبه‌های نمایندگی و همچنین وسوسه‌های شیطانی مقاوم است یا خیر. آیا می‌تواند از حقوق ملت و کیان کشور صیانت کند یا خیر.

وی افزود: آنها به دلیل اشرافی که به کاندیدا دارند نظر اصلی را می‌دهند که این فرد شرایط لازم را دارد یا ندارد اما نظر نهایی را مردم می‌دهند و به نظرم آخرین حلقه تائید صلاحیت افراد خود مردم هستند. این مردم هستند که تائید یا رد نهایی در اختیار آنهاست و این ظرفیتی است که جمهوری اسلامی به مردم داده و مردم باید از آن استفاده کنند. 

عضو هیأت رئیسه  فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت:‌ اگر شب قدر کسی خواب باشد و نسبت به مقدراتش بی‌توجهی کند در تنگی معیشت هم نباید گلایه داشته باشد. چون شب قدر شب رقم خوردن مقدرات ماست. در انتخابات هم همین است. اگر ما دچار غفلت شدیم یا دچار بی‌توجهی شدیم اگر به سمت افرادی رفتیم که وام دار کانون‌های ثروت و قدرت هستند اگر به سمت و سوی افرادی رفتیم که پول پاشی می‌کنند و می‌خواهند با پول‌های کثیف رای مردم را جلب کنند.

اگر به سمت افرادی رفتیم که صرفا با وعده‌های اجرایی به دنبال کسب آراء حداکثری هستند و اعتبار نظام و اعتماد مردم و سرنوشت این کشور برایشان اهمیت ندارد و صادقانه با مردم رفتار نمی‌کنند قطعا تبعاتش دامنگیر خود مردم خواهد شد.

گودرزی خاطرنشان کرد: خلاصه اینکه با حضور حداکثری و مشارکت بالا و با انتخاب اصلح بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی ما می‌توانیم آینده‌ای را رقم بزنیم که از ظرفیت‌های سرشار این کشور در جهت حل مشکلات مردم بتوانیم استفاده کنیم.

وی افزود:‌ کشور ما سرشار از ظرفیت‌هاست. فقط تنها ضعفی که در کشور ما وجود دارد این است که بعضا انتخاب ما بر اساس گفتمان انقلاب نیست. هر کجا که ما انقلابی عمل کردیم پیشرفت داشتیم و در جاهایی که انقلابی عمل نکردیم و انقلابی تصمیم نگرفتیم و انقلابی انتخاب نکردیم خساراتی دامنگیر کشور شد که بزرگترین متضرر در این میان،‌ خود مردم بودند.

عضو هیأت رئیسه  فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: با حضور حداکثری و انتخاب اصلح به فضل پروردگار ما در دومین چله انقلاب و در گام دوم انقلاب آینده روشن و پرفروغی را رقم خواهیم زد و قطع به یقین به فضل پروردگار از گردنه سخت اقتصادی هم خواهیم گذشت و انشالله گام دوم انقلاب و چله دوم انقلاب، دهه‌های اوج، رشد و شکوفایی و پیشرفت توام با عدالت خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار