برگزاری نشست هماهنگی تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس در مشهد

نشست هماهنگی تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس ویژه لشکر 77 پیروز ثامن­ الائمه (ع) در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ - 03February 2020

برگزاری نشست هماهنگی تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس در مشهد+تصاویر// به دلیل نقص اینترنت تصاویر ارسال نمی شود خبر منتشر شود///به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، نشست هماهنگی تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس ویژه لشکر 77 پیروز ثامن­‌الائمه (ع) با حضور امیر سرتیپ دوم «محمدحسین مستشاری» فرمانده لشکر77 ثامن‌الائمه (ع) و «سیدنعمت­‌الله سجادی» معاون ارشد مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و مدیر اجرایی دانشنامه استانی دفاع مقدس امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

سید نعمت‌­الله سجادی در این نشست اظهار داشت: نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس تلاش­‌های زیادی داشتند که برای ماندگار شدن این تلاش‌­ها در تاریخ ایران اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس وظیفه دارد آن را باید در قالب کار پژوهشی و علمی در دانشنامه دفاع مقدس منعکس کند.  

وی افزود: با توجه به نقش تعیین کننده­ استان خراسان رضوی در خلق این حماسه عظیم، به خصوص نقش لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) در شکست حصر آبادان، این ضرورت وجود دارد که در دانشنامه استانی دفاع مقدس به این نقش پرداخته شود تا برای تبیین دفاع مقدس برای نسل‌­های جوان مورد استفاده محققین و پژوهشگران قرار گیرد.

مدیر اجرایی دانشنامه استانی دفاع مقدس در پایان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس ارائه کرد.

امیر مستشاری نیز در این نشست ابراز داشت: در دفاع مقدس همه سهیم بودند و این حماسه ماندگار را خلق کردند، بر همین اساس در حوزه حفظ و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس نیز باید به نقش همه اقشار پرداخته شود.

فرمانده لشکر 77 پیروزثامن­ الائمه (ع) خاطرنشان کرد: نیروهای لشکر هم قسم شدند که پرداختن به نقش لشکر 77 پیروز ثامن­‌الائمه (ع) را در دانشنامه دفاع مقدس با تلاش و جدیت پیگیری و عملیاتی کنند.

وی در پایان گزارشی از فعالیت‌­های لشکر 77 پیروز ثامن­‌الائمه (ع) در خصوص تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان ارائه کرد.

برگزاری جلسات بررسی نقش لشکر 77 پیروز ثامن‌­الائمه(ع) در دفاع مقدس به صورت هفتگی زیر نظر فرمانده این لشکر و معرفی نماینده از سوی لشکر 77 پیروز ثامن‌­الائمه (ع) به اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان جهت پیگیری امور مربوط به دانشنامه از مصوبات این نشست بود.

در این نشست امیر سرتیپ دوم «محمد نجاتی» فرمانده تیپ 377 متحرک هجومی، امیر سرتیپ دوم «علی خدا رحمی» فرمانده تیپ 38 زرهی تربت جام و شورای اجرایی دانشنامه استانی دفاع مقدس حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار