دریادار سیاری در جمع وابستگان نظامی خارجی عنوان کرد؛

طراحی اصول جنگ‌های نوپدید و نامتعارف توسط ارتش

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران اصول جنگ‌های نوپدید و نامتعارف را در یک نبرد ناهمتراز برای دفاع در برابر هر دشمنی طراحی و آماده کرده است.
کد خبر: ۳۸۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ - 03February 2020

حضور قدرت‌های فرامنطقه‌ای در درگیری‌های منطقه قابل مشاهده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در دومین روز از ایام الله دهه فجر، وابستگان نظامی سایر کشور‌ها میهمان ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم جشنی بودند که از سوی ستاد ارتش برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی‌رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی ایران صلح، دوستی و ارزش‌های والای انسانی است، گفت: ارتش و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران حافظ و نگهبان انقلابی هستند که به دلیل ماهیت معنوی و انسان‌محورانه، باعث ایجاد تأثیر‌ها و بازتاب‌های متفاوتی در منطقه و نظام بین‌المللی شد؛ زیرا از یک طرف اسلام سیاسی را در اوج مدرنیته شدن بازتعریف کرد و از طرف دیگر عناصر فکری جدیدی مانند آزادی و استقلال، مردم‌سالاری، استکبارستیزی را که بخشی از گفتمان انقلاب اسلامی بود، وارد گفتمان سیاسی جهان کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: این انقلاب و نیرو‌های مسلح آن با وجود تمام دشمنی‌ها و ناامنی‌ها که به واسطه دخالت قدرت‌های استکباری در این منطقه به وجود آمده است، در سطح امنیتی نیز این ایده را مطرح کرد که راه امنیت در منطقه، عدم دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای و غیر قابل اعتماد بودن آن‌ها برای کشور‌های منطقه است.

وی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها توانسته بدون وابستگی به سایر کشور‌ها با به‌کارگیری تجهیزات پیشرفته داخلی و ارتقای سطح آموزش با بهره‌مندی از دانشگاه‌های نیرو‌های نظامی چهارگانه، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه فارابی و دانشکده فرماندهی و ستاد آمادگی رزمی خود را در بالاترین سطح حفظ کند.

دریادار سیاری همچنین با بیان اینکه حضور قدرت‌های فرامنطقه‌ای را می‌توان در تنش‌ها و درگیری‌های این منطقه مشاهده کرد، گفت: این قدرت‌ها با خلق گروه‌های تروریستی خطرناک همچون داعش، میلیتاریزه کردن منطقه و اجرای سناریو‌های مختلف، منطقه را با چالش‌های امنیتی زیادی مواجه کرده‌اند.

وی تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان بازوان قدتمند این ملت، راه پیشرفت، آبادانی و استقلال ایران اسلامی را با وجود همه دشمنی‌ها و تحریم‌های ظالمانه ادامه خواهد داد؛ همچنان که همراه با پیشرفت‌های مختلف این کشور در عرصه‌های مختلف علمی نظیر نانوتکنولوژی، هوا فضا، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، رشد قابل ملاحظه‌ای در حوزه‌های مختلف دفاعی و صنایع مرتبط را شاهد هستیم.

رئیس ستاد ارتش تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۱۷ هزار شهید حملات تروریستی، بزرگترین قربانی تروریسم است به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مسلح آن، پرچمدار مبارزه با تروریسم هستند. در هفته‌های گذشته نیز شاهد بودیم کسانی که با استفاده از غول‌های رسانه‌ای، خود را طرفدار ملت ایران اعلام می‌کنند؛ سرشناس‌ترین و مقتدرترین فرمانده مبارزه با تروریسم، سردار سپهبد سلیمانی را به شهادت رساندند؛ اقدامی که مجدداً بر تروریست بودن این مدعیان دروغین حقوق بشر صحه گذاشت.

امیر سیاری در ادامه اظهار داشت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران همراه با سایر بخش‌های اقتصادی کشور بیش از ۴۰ سال است در برابر تحریم ظالمانه ایستادگی کرده و با داشتن تجربه گران‌مایه هشت سال جنگ تحمیلی با رژیم بعث عراق برخوردار از حمایت بیش از ۴۳ کشور دنیا توانسته است با تکیه بر قدرت و توانمندی‌های داخلی در مقابل زیاده‌خواهی قدرت‌های استکباری ایستادگی کند و با اقتدار و آمادگی کامل حفظ امنیت منطقه را نیز بر عهده دارد و هر اقدام دشمن را با قدرت پاسخ می‌دهد؛ همچنان که شما شاهد فروریختن هیمنه پوشالی آمریکا در پایگاه عین الاسد بودید.

وی خطاب به وابستگان نظامی خارجی گفت: شما متخصصین نظامی بهتر می‌دانید توان و اقتدار یک ارتش وقتی مضاعف می‌شود که متکی بر اصول ارزشی و آموزشی هدفمند بومی و صنایع دفاعی بومی باشد که ارتش جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها از این مزیت برخوردار است، بلکه اصول جنگ‌های نوپدید و نامتعارف را در یک نبرد ناهمتراز برای دفاع در برابر هر دشمنی طراحی و آماده کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان عنوان کرد: نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط و توسعه همکاری‌های دفاعی با ارتش کشور‌های دوست آمادگی دارند و برای ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان کما‌فی‌السابق تلاش خواهند کرد.

در این مراسم همچنین جانشین دِین (نماینده وابستگان نظامی کشور‌های خارجی) طی سخنانی با تشکر از معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران که فرصت تعامل با ارتش ایران و آشنایی با اندیشه‌های متعالی ارتش جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرده است، گفت: از طرف وابستگان نظامی، آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفته و آرزوی بهترین‌ها را برای ارتش جمهوری اسلامی ایران دارم.

وی همچنین گفت: امروز جهان به طور کلی و منطقه ما به طور خاص با چالش‌های امنیتی زیادی مواجه است که رفع آن‌ها نیازمند همکاری همه‌جانبه کشور‌ها با یکدیگر است.

جانشین دِین افزود: فرهنگ یک‌جانبه‌گرایی و نادیده انگاشتن معاهدات بین‌المللی بسیار خطرناک است و حل مسالمت‌آمیز مناقشات را سخت خواهد کرد.

تبادل کِرِست (نماد) ارتش جمهوری اسلامی ایران و مجمع وابستگان نظامی کشور‌های خارجی مستقر در ایران و عکس یادگاری پایان‌بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار