نویسنده کتاب «ایستاده در کمند»:

«خلوت مدیر»؛ روایتی جذاب از یک مدیر مدرسه در دوران زیبای پیروزی انقلاب اسلامی ایران

نویسنده کتاب «ایستاده در کمند» گفت: از آنجایی که کتاب «خلوت مدیر» مربوط به اواخر دوره سلطنت پهلوی و آغاز پیروزی نقلاب اسلامی ایران است و وقایع آن زمان را با سبکی متفاوت بیان کرده، جذابیت خاصی دارد.
کد خبر: ۳۸۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ - 03February 2020

«خلوت مدیر»؛ روایتی جذاب از یک مدیر مدرسه در دوران زیبای پیروزی انقلاب اسلامی ایرانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علی اکبر والایی» نویسنده کتاب «ایستاده در کمند» در گفت‌وگویی پیرامون مضمون کتاب «خلوت مدیر» اظهار داشت: کتاب «خلوت مدیر» کتابی با مضمون (سیاسی - اجتماعی) و منعکس کننده فضای پیش از انقلاب اسلامی ایران است و با ماجرا‌های بسیاری از چند سال آخر منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد.

وی پیرامون پیام‌های نهفته در کتاب «خلوت مدیر» بیان کرد: پیام‌های نهفته در کتاب «خلوت مدیر» بیان کننده عواطف و احساسات شخصیت اصلی داستان است در عین حال نگاه به رخداد‌های اجتماعی آن زمان دارد، در واقع کتاب «خلوت مدیر» به مدد قصه‌پردازی و بیان وقایع پنهان مانده از چشم مردم در پایان رژیم سرکوب‌گر پهلوی و در راستای پیروزی انقلاب اسلامی از جذابیت خاصی برخوردار است.

وی پیرامون ابعاد مختلف کتاب «خلوت مدیر» اظهار کرد: این اثر برای رده سنی جوانان و علاقمندان به وقایع پیروزی انقلاب اسلامی ایران تولید و وارد بازار نشر شده است. از آنجایی که کتاب «خلوت مدیر» مربوط به اواخر دوره سلطنت پهلوی و آغاز پیروزی نقلاب اسلامی ایران است و وقایع آن زمان را با سبکی متفاوت بیان کرده، جذابیت خاصی دارد.

این نویسنده پیرامون داستان کتاب «خلوت مدیر» اظهار کرد: داستان کتاب «خلوت مدیر» درباره مدیر یک مدرسه به نام حمید مهران بوده، وی در بدو ورود به مدرسه با معاون اول خود آشنا می‌شود که فردی دست‌نشانده ساواک است، وی با وجود چنین فردی در کنار خود احساس بدی دارد، ارتباط مدیر و ناظم، همینطور اتفاقاتی که در مدرسه رخ می‌دهد داستانی جذاب را برای مخاطب رقم می‌زند.

والایی در همین راستا بیان کرد: مدرسه و نظام آموزشی که در این کتاب به آن اشاره شده، کنایه‌ای از فضای پیش از انقلاب اسلامی ایران است، افراد از منظر جامعه شناختی بسیار مورد پرداخت قرار گرفته‌اند، لذا لایه‌های مختلف و عمیقی در کتاب وجود دارد که جذابیت ویژه‌ای را برای مخاطب به همراه دارد. حمید مهران در این رمان به علت بهره‌مندی از هوشی خوب مشکلات را یکی پس از دیگری از پیش رو بر می‌دارد و با تدبیر هوشمندانه مدیریتی خوب را از خود به نمایش می‌گذارد.

وی پیرامون نحوه نگارش کتاب «خلوت مدیر» اظهار کرد: برای اینکه بتوانم مخاطب را جذب کتاب «خلوت مدیر» کنم از قلمی روان و خوشخوان در بیان وقایع استفاده کردم.

وی سبک نگارش کتاب «خلوت مدیر» را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: کتاب «خلوت مدیر» به صورت رئال و داستانی نوشته لذا علاوه بر نثر فاخر فراز و فرود‌های جذابی را از زندگی شخصیت اول داستان بیان کردم. این رمان مختص خوانندگانی که توجه ویژه به نثر و ادبیات رمان دارند نوشته شده است، البته خواندن رمان برای همه مخاطبان نیز دل انگیز خواهد بود. روان نویسی در این داستان همواره مد نظر بوده و جذابیت خاصی را به کتاب «خلوت مدیر» داده. این کتاب دارای ۲۵ فصل است و فصل‌ها همدیگر را تا انتها تایید می‌کنند و در تکمیل یکدیگر ارائه شده‌اند.

والایی بازخورد مخاطبان از کتاب «خلوت مدیر» را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: بازخورد‌هایی که از مخاطبان کتاب «خلوت مدیر» گرفته ام به من نشان داد، که مخاطب دو فاکتور روان نویسی و ساده نویسی را درک و تجربه کرده و این فن نگارشی به خوبی به اجرا گذاشته شده، از سوی دیگر ماجرا‌هایی که در داستان بیان شده کشش و تعلیق فراوانی دارد. پیش‌بینی می‌کنم، کتاب «خلوت مدیر» دیر یا زود به کاری توانمند و مخاطب پسند تبدیل خواهد شد.

وی با توصیف کاراکتر اول داستان تصریح کرد: حس تنهایی‌های که در شخصیت حمید مهران مدیر مدرسه ایجاد می‌شود به ایجاد مونولوگ‌ها و گفتگو‌های فراوانی در ذهن شخص اول داستان می‌انجامد بدین ترتیب مخاطب را با درون و معنویات این فرد آشنا می‌کند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها