امیر حیدری خبر داد؛

بازآماد ۳۳ فروند بالگرد هوانیروز ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با همکاری جوانان متخصص و مؤمن شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد‌های ایران (پنها) ۳۳ فروند بالگرد هوانیروز که سال‌ها زمین‌گیر شده بودند، بهینه‌سازی و بازآماد شدند و به چرخه ناوگان بالگردی هوانیروز پیوستند.
کد خبر: ۳۸۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ - 03February 2020

اورهال ۳۳ فروند بالگرد هوانیروز ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع فرماندهان، مسئولان و کارکنان فنی شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد‌های ایران (پنها)، با اشاره به بازآماد (اورهال) و نوسازی بالگرد‌ها اظهار داشت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، دستان توانمند شما قطعات را یکی پس از دیگری طراحی و تولید کرد تا تمامی بالگرد‌ها به پرواز دربیایند، در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن تمامی ماموریت‌های هوانیروز با قوت انجام شد.

وی با بیان این‌که هوانیروز اولین یگانی است که بلافاصله در منطقه ماموریت حاضر می‌شوند، تاکید کرد: امروز با همکاری وزارت دفاع و صنایع داخلی کشور تعداد ۳۳ فروند بالگرد‌های هوانیروز که سال‌ها زمین‌گیر شده بودند بازآماد و نوسازی شدند و ان‌شاالله در ماموریت‌های آینده از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: چند نقص بزرگ و مهم در حوزه بالگردی وجود داشت که امروز تمامی آن‌ها برطرف شد، اول اینکه حجم زیادی از بالگرد‌ها هوانیروز زمین‌گیر شده بودند، دوم این بود که بالکرد‌های ما فقط در روز می‌توانسته‌اند پرواز و اجرای عملیات کنند و سومین مورد برد پایین موشک‌های هوانیروز بود که همه این موارد با همت جوانان انقلابی و با حضور شبانه‌روزی وزارت دفاع و شرکت پنها برطرف شد.

امیر حیدری با بیان اینکه امروز در حوزه برد موشک‌های هوانیروز به دستاورد‌های خوبی رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: امروز برد موشک‌های هوانیروز در حد بسیار مطلوبی ارتقا یافت و در حوزه دوربین‌های دید در شب نیز به خودکفایی رسیدیم و این ادعا را داریم که می‌توانیم در دل شب پرواز و اهداف را منهدم کنیم.

وی درباره شرکت پنها گفت: اینجا جایی است که در گذشته آمریکایی‌های اجنبی و مزدور مستقر بودند برای ما بالگرد می‌آوردند، بازآماد می‌کردند و زنجیره‌های وابستگی را روز به روز نسبت به خودشان محکم و مستحکم‌تر می‌کردند، اما امروز صدای بالگرد‌های ما با همت شما جوانان انقلابی در کشور به گوش همگان می‌رسد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان گفت: هوانیروز ارتش بزرگترین ناوگان بالگردی غرب آسیاست و در حوزه‌های بالگردی به دستاورد‌های مهمی دست یافته است؛ هم‌اکنون نیز درصد آمادگی هوانیروز در حد بسیار بالایی قرار دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار