در نشست سازمان همکاری اسلامی؛

عربستان معامله قرن را محکوم نکرد

عربستان سعودی از کشورهای اسلامی خواست که با فلسطین ابراز همبستگی کنند.
کد خبر: ۳۸۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ - 03February 2020

عربستان معامله قرن را محکوم نکردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی امروز از کشورهای اسلامی خواست که با ملت فلسطین و قضیه فلسطین ابراز همبستگی کنند.

وی که در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در شهر جده سخنرانی می‌کرد، افزود: ما خواهان همبستگی با ملت فلسطین و قضیه فلسطین هستیم. ریاض نسبت به راه حل عادلانه‌ای که حقوق ملت فلسطین را در بربگیرد و مبتنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی باشد اهتمام می‌ورزد.

سخنان وزیر خارجه عربستان در نشست سازمان همکاری اسلامی در حالی بود که هیچ محکومیتی از سوی وی در خصوص معامله قرن صورت نگرفته است.

در همین حال «یوسف بن احمد العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی بر ضرورت حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای قضیه فلسطین تا زمانی که به صلح پایدار و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی شود و پایبندی بر راه حل‌های مبتنی بر قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی باشد، تاکید کرد.

گفتنی است، نشست سازمان همکاری اسلامی برای بررسی موضوع فلسطین پس از اعلام معامله قرن از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز در جده عربستان آغاز شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها