امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و بعثه مقام معظم رهبری

سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با هدف توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۳۸۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ - 03February 2020

امضاء تفاهم نامه همکاری سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و بعثه مقام معظم رهبریبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس،  امیر سرتیپ دوم «مجید فخری» رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و بعثه مقام معظم رهبری، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به سابقه همکاری این سازمان با بعثه مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: این مجموعه تعاملات بسیار خوبی را در تولید اطلس‌ها و نقشه‌های مورد نیاز شروع کرده است و امیدواریم به نیاز‌های این مجموعه در اسرع وقت پاسخ دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این مراسم طی سخنانی با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود امام خمینی (رض) به میهن اسلامی، امضای این تفاهم‌نامه را بسیار ارزشمند خواند و گفت: بعثه مقام معظم رهبری در راستای اهداف و وظایف ذاتی خود در تلاش است تا همه امکاناتی خود را برای آموزش و بیان نکات آموزشی برای زائران استفاده کند.

وی افزود: با توجه به اینکه سازمان جغرافیایی به‌عنوان یک سازمان موفق، دستاورد‌های خوبی در این حوزه دارد و پیشینه همکاری آن با مجموعه بعثه مقام معظم رهبری ارزشمند بوده است، در قالب این تفاهم‌نامه هرچه بیشتر از ظرفیت‌های این سازمان برای سامان‌بخشی محور‌های مورد نیاز در حوزه حرمین شریفین، اعتاب مقدسه و اماکن زیارتی کشور‌های اسلامی استفاده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی بین بعثه مقام معظم رهبری و سازمان جغرافیایی برای استفاده از امکانات و توانمند‌ی‌های علمی، سرمایه انسانی، فنی، اطلاعاتی، تجربه و تخصص دو طرف است.

بهره‌برداری از امکانات دو طرف از قبیل سامانه، توان فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه‌ای، ارتباطات بین‌المللی و داده‌های قابل استفاده در پژوهش و تحقیق، برگزاری رویداد‌های فناوری، سمینارها، دوره‌های تخصصی، مانورها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، جشنواره‌ها و همایش‌های علمی مشترک در سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه است.

در این تفاهم‌نامه همچنین بر بهره‌برداری از توان سازمان جغرافیایی برای پاسخگویی به نیاز‌های نوآورانه بعثه در حوزه فناوری‌های علوم ژئوماتیک تأکید شده است.

تفاهم‌نامه همکاری میان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح صبح امروز با هدف توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی، امضا شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار