برنامه‌ریزی وزیر جنگ رژیم اسرائیل برای جنگ جدید در غزه/ نگرانی صهیونیست‌ها از ورود ویروس کرونا به مناطق اشغالی

سفر بنیامین نتانیاهو به اوگاندا در قاره آفریقا، زخمی شدن چند نظامی صهیونیست در جریان یک رزمایش نظامی، نگرانی صهیونیست‌ها از ورود ویروس کورونا به مناطق اشغالی و برنامه‌ریزی وزیر جنگ رژیم اسرائیل برای جنگ جدید در غزه از جمله خبر‌های مربوط به این رژیم است.
کد خبر: ۳۸۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ - 03February 2020

برنامه‌ریزی وزیر جنگ رژیم اسرائیل برای جنگ جدید در غزه/ نگرانی صهیونیست‌ها از ورود ویروس کرونا به مناطق اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک سیاستمدار صهیونیست از برنامه‌ریزی وزیر جنگ رژیم برای انجام عملیات نظامی در نوار غزه خبر داد.

عیدیت سیلمان عضو حزب راستگرای جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرد نفتالی بنت (وزیر جنگ) برای انجام عملیات نظامی در نوار غزه برنامه‌ریزی می‌کند. کانال هفتم تلویزیون رژیم اسرائیل به نقل از این سیاستمدار گزارش داد، بنت برای پاسخ به شلیک موشک‌ها و بالن‌ها از نوار غزه برنامه‌ریزی می‌کند.

این رسانه افزود: بنت برای انجام اقدامی مهم‌تر در آینده نزدیک در غزه برنامه‌ریزی می‌کند و باید طرح را آماده کند. اظهارات این عضو حزب راستگرای جدید رژیم صهیونیستی با تنش‌هایی همزمان است که شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه شاهد آن بوده است.

شبکه ماهواره‌ای کان هم اعلام کرد: ارزیابی‌های دستگاه‌های امنیتی از تشدید اوضاع در نوار غزه پیش از برگزاری انتخابات اسرائیل حکایت می‌کند.

وحشت رژیم صهیونیستی از شلیک موشک‌های مقاومت

یک رسانه رژیم صهیونیستی از اقدام ارتش این رژیم در استقرار سامانه‌های گنبد آهنین جدید در جبهه جنوبی و در پی افزایش ترس نهاد‌های امنیتی از شلیک موشک‌های مقاومت به عمق رژیم اسرائیل خبر داده است. سایت عبری والاه با بیان این مطلب به نگرانی دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از اقدام احتمالی جنبش جهاد اسلامی در شلیک موشک‌ها به سمت عمق رژیم خبر داده است.

خبر دیگر اینکه سایت اسرائیل دیفنس گزارش داد که نفتالی بنت با طرح چند بعدی چند ساله موسوم به تنوفاه برای ارتش رژیم اسرائیل موافقت کرده است.

این سایت نوشت: به سبب انتخابات آتی در ماه مارس و تا زمان تشکیل دولت جدید و تصویب بودجه ۲۰۲۰ میلادی، اجرای این طرح چند ماه طول خواهد کشید.

کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از جراد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: اگر فلسطینیان به طرح معامله قرن پایبند نباشند، اسرائیل ملزم نیست آن‌ها یا دولت آن‌ها را به رسمیت بشناسد.

این رسانه همچنین در خبری دیگری مدعی شد که سلطان قابوس (سلطان فقید عمان) پیشنهاد انجام مذاکرات سری میان تل‌آویو و تهران را با نظارت و میانجی‌گری خود در سال ۲۰۱۳ داده بود که نتانیاهو این پیشنهاد را نپذیرفت.

سفر نتانیاهو به قاره آفریقا

کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: چهار نظامی اسرائیلی از تیپ گولانی بر اثر انفجار یک گلوله در خلال تمرینات در شمال (فلسطین اشغالی) زخمی شدند.

این رسانه در خبری دیگر اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به اوگاندا سفر کرد که طی آن با رئیس جمهور این کشور و سران برخی کشور‌های آفریقایی دیدار خواهد کرد.

شبکه ماهواره‌کان هم گزارش داد: دستگاه‌های امنیتی اسرائیل می‌گویند که حماس به گروه‌های دیگر اجازه شلیک موشک به سمت شهرک‌های (صهیونیست‌نشین) اطراف نوار غزه را داده است.

این رسانه از ارزیابی‌های امنیتی رژیم صهیونیستی مبنی بر تشدید تنش پیش از انتخابات آتی این رژیم خبر داده است.

کانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد: یورام کوهین رئیس سابق شاباک (سرویس امنیت داخلی) هشدار داده است که دولت فلسطینی در کرانه باختری، خطری برای اسرائیل خواهد بود.

روزنامه هاآرتص نوشت: رؤسای شورا‌های شهرک‌های (صهیونیست‌نشین) در کرانه باختری بر بنیامین نتانیاهو فشار وارد می‌کنند تا فورا حاکمیت اسرائیل را بر شهرک‌های این منطقه اعمال کند. این رسانه در خبری دیگر نوشت افراد مسلح خط انتقال گاز بین مصر و اسرائیل (مناطق اشغالی) در منطقه بئرالعبد در استان شمال سیناء مصر را منفجر کردند.

روزنامه یدیعوت آحرونوت هم در مطلبی به نقل از الیور هلیفی خبرنگار نظامی خود نوشت: فرماندهان گروه‌های نظامی (مقاومت) غزه از اقدام قریب الوقوع اسرائیل برای تشدید اوضاع در نوار غزه نگران هستند.

این روزنامه در خبری دیگری به نقل از بنیامین نتانیاهو نوشته است که امکان جلوگیری از ورود ویروس کورونا به مناطق اشغالی وجود ندارد و به همین سبب باید برای آن آماده شد.

تلاش‌های آمریکا برای عادی‌سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی

روزنامه جروزالم پست هم در مطلبی از تلاش‌های آمریکا برای عادی‌سازی روابط میان رژیم‌های عربی و رژیم صهیونیستی خبر داده است.

روزنامه معاریو به نقل از یک کارشناس صهیونیست نوشت: ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از مخالفت با طرح معامله قرن آمریکا در پایان دوران حکومتش قرار دارد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها