جانشین وزیر دفاع:

جزء ۸ کشور برتر دنیا در عرصه فناوری‌های فضایی هستیم

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: در عرصه فناوری‌های فضایی جزء ۸ کشور برتر دنیا و در تولید موشک‌های ضد زره جزء پنج کشور برتر دنیا هستیم.
کد خبر: ۳۸۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰ - 03February 2020

جزء ۸ کشور برتر دنیا در عرصه فناوری‌های فضایی هستیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرتیپ پاسدار «قاسم تقی‌زاده» روز دوشنبه در یادواره شهدای شهرک مسکونی شهید رجایی وزارت دفاع و بزرگداشت شهید سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی با اشاره به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، بالندگی جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف را مدیون خون شهدا، جانبازان، رزمندگان و خانواده‌های معظم و معزز شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: شهدای جمهوری اسلامی گنجینه‌های ارزشمند و ذخیره‌های معنوی این مرز و بوم هستند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با خون هزاران شهید آبیاری شده است، افزود: اکنون انقلاب اسلامی به‌عنوان معجزه قرن بیستم و فتح‌الفتوح تاریخ این قرن به برکت خون شهیدان تثبیت و به درختی تنومند مبدل شده است.

جانشین وزیر دفاع روح و روان و انگاره‌های رزمندگان را رفتن به سوی لقاء‌الله عنوان و گفت: با مرور سیره شهدا و عمل به وصیت آن‌ها می‌توان سره از ناسره را تشخیص داد و یقین پیدا کرد که حرکت آن‌ها در مسیر صحیح اسلام و تعالی بوده است.

سردار تقی‌زاده با اشاره به حماسه‌آفرینی‌های سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزم وفادارش ابومهدی المهندس در مبارزه با تروریسم یادآور شد: بنده از نزدیک شاهد رشادت‌ها و دلاوری و شجاعت آن‌ها بودم و چیزی که بیش از هر چیز حاج قاسم را متمایز از دیگران می‌کرد، ولایمتداری و ذوب در انقلاب اسلامی این شهید والامقام بود.

وی شهید حاج قاسم را یک قهرمان ملی دانست و با بیان علت حضور میلیونی مردم در تشییع این سردار سرافراز اسلام خاطرنشان ساخت: حاج قاسم به‌عنوان یک انسان شجاع و آزاده و رای جهت‌گیری‌های حزبی تنها در راه ولایت و اسلام قدم برداشت و همین ویژگی او را به عنوان سردار دل‌ها در قلب تک تک مردم جای داد.

خون شهید سلیمانی زمینه‌ای برای خروج آمریکایی‌ها از منطقه خواهد بود

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی در سال ۵۷ آمریکا را از سرزمین خود بیرون کرد، گفت: ان‌شاءالله خون شهید سلیمانی و همرزمانش زمینه‌ای برای خروج آمریکایی‌ها از منطقه خواهد بود.

سردار تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای متوقف کردن جهش علمی و توقف ارتقای قدرت بازدارنگی ایران اسلامی بکار بسته است، افزود: به فضل الهی، امت ایران اسلامی با مقاومت و ایستادگی و تحت رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن را خنثی کرده‌اند و در آوردگاه‌های مختلف علمی و صنعتی و فرهنگی و اجتماعی ازجمله حضور میلیونی در تشییع سپهبد شهید قاسم سلیمانی از آزمون‌های الهی سربلند بیرن آمده‌اند.

وی با اشاره به دستاورد‌های نظام اسلامی در طی ۴۱ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایران در زمینه توسعه صنعتی در دوران قبل از انقلاب رتبه شصت و چهارم را داشت و امروز در جایگاه نوزدهم جهان ایستاده است.

جانشین وزیر دفاع در زمینه خودکفایی و اقتدار دفاعی ایران تصریح کرد: ما قبل از انقلاب اسلامی کاملاً وابسته بودیم و صنایع دفاعی ما کاملا وارداتی بود، اما بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به لحاظ توسعه صنایع نظامی در بین ۲۰۰ کشور دنیا در جایگاه بالایی ایستاده‌ایم.

سردار تقی‌زاده در زمینه پیشرفت موشک‌های نقطه‌زن و سامانه‌های هوشمند پدافند هوایی در ابعاد مختلف گفت: سامانه باور ۳۷۳ با ۱۲۰ کیلومتر برد و ۲۷ کیلومتر سقف پروازی به‌عنوان یکی از مهمترین دستاورد‌های عرصه دفاعی بعد از انقلاب به شمار می‌رود.

جزء ۸ کشور برتر دنیا در عرصه فناوری‌های فضایی هستیم

وی ایران اسلامی را در تولید موشک‌های ضد زره جزء پنج کشور برتر دنیا عنوان کرد و افزود: در ساخت انواع ماهواره و موشک‌های کروز و سایر تسلیحات دفاعی راهبردی کاملاً با تکیه بر ظرفیت‌های بومی به بالندگی و بلوغی در تراز انقلاب اسلامی دست یافتیم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در زمان رژیم سابق در حوزه پزشکی دارای رتبه ۴۳ در جهان بودیم، یادآور شد: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون در بین ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه پزشکی و تولید دارو قرار گرفتیم.

سردار تقی‌زاده با بیان اینکه در حوزه کشاورزی قبل از انقلاب در رتبه سی‌ام قرار داشتیم، افزود: ما در این زمینه نیز در دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی تاکنون در بین ۱۰ کشور اول دنیا قرار گرفتیم.

وی جایگاه ورزش در ایران قبل از انقلاب را رتبه ۷۰ عنوان کرد و گفت: امروز در رتبه سیزدهم ورزش جهان در رشته‌های مختلف ورزشی قرار داریم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه قبل از انقلاب ورودی در عرصه هوا و فضا نداشتیم، خاطرنشان ساخت: امروز جزو ۸ کشور برتر دنیا در عرصه فناوری‌های فضایی هستیم.

سردار تقی‌زاده ورود به عرصه نانو تکنولوژی را یک عرصه بسیار مهم در پیشرفت و توسعه هر کشور دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این عرصه جزو پنج کشور برتر دنیاست.

وی با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب ۸۲ درصد درآمد کشور بر پایه صادرات نفتی بوده است، اضافه کرد: امروز این رقم به کمتر از نصف رسیده است و بودجه سال ۹۸ و ۹۹ تنها ۳۱ درصد وابسته به صادرات نفتی است و جمهوری اسلامی در حال گذر از تکیه بر صادرات نفت است.

جانشین وزیر دفاع توسعه راه‌ها، مترو، حمل و نقل، افزایش ظرفیت بنادر و مسکن را از دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی در ایران برشمرد و گفت: ذکر این موارد با اسناد و بازگو کردن برای مردم قطعاً می‌تواند نقشه دشمنان در ایجاد فاصله بین مردم و نظام و ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی را خنثی کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار