صبح امروز آغاز شد؛

نصب تابلوهای شهدا در کوچه‌ها و معابر تبریز در طرح «کوچه میزین افتخاری»

طرح «کوچه میزین افتخاری» در تبریز آغاز شد که بر اساس آن، تابلوی شامل تصویر، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، تاریخ شهادت و فرازی از وصیت‌نامه شهید، در کوچه‌ها و معابری که خانواده شهید در آن سکونت دارند، نصب می‌شوند.
کد خبر: ۳۸۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ - 03February 2020

نصب تابلوهای شهدا در کوچه‌ها و معابر تبریز با آغاز طرح «کوچه میزین افتخاری»به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، همزمان با دهه فجر و در راستای گرامی‌داشت مقام شهدا و انتقال آرمان‌ها و ارزش‌های آنان به نسل جوان، طرح «کوچه میزین افتخاری» در تبریز آغاز شد.

بر این اساس، تابلوهایی که شامل تصویر، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، تاریخ شهادت و فرازی از وصیت‌نامه شهید درج شده است، در کوچه‌ها و معابری که خانواده شهید در آن سکونت دارند، نصب می‌شوند.

«ایرج شهین باهر» شهردار تبریز در این مراسم اظهار داشت: اعتقاد مجموعه شهرداری تبریز این است که برای گام برداشتن در راستای تکریم شهدا و فرهنگ شهادت، نیازی به الزام و بخشنامه نیست.

وی افزود: هرکس باید به اندازه باور و فهم خود از شهدا و فرهنگ شهادت که امروز موجب آسایش و امنیت در جامعه ما شده است، در این حوزه به ایفای نقش بپردازد.

شهردار تبریز با بیان اینکه هزار و ۴۲۰ کوچه در تبریز به نام شهدا مزین شده است، افزود: هرچند در طول سال‌های گذشته اقدامات پراکنده‌ای برای معرفی و گرامی‌داشت شهدا در معابر شهر انجام شده است، اما طرح کوچه میزین افتخاری اقدامی منسجم و یک‌دست در این راستا به شمار می‌آید.

وی تشریح کرد: تابلوهای طرح کوچه میزین افتخاری شامل تصویر شهید، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، تاریخ شهادت و فرازی از وصیت‌نامه است.

شهین‌باهر همچنین درباره هدف اجرای این طرح، اضافه کرد: با اجرای طرح کوچه میزین افتخاری شهروندان وقتی هر صبح منزل خود را ترک می‌کنند، با تصویر و نام کسانی که برای امنیت و آسایش آنان از جان خود گذشته‌اند، مواجه می‌شوند که این بسیار ارزشمند است.

شهردار تبریز با قدردانی از سپاه و بنیاد شهید که در اجرای این طرح اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز را همراهی کرده‌اند، گفت: امروز نیمی از تابلوهای چاپ‌شده در سطح شهر نصب می‌شود و امیدواریم که شاهد تداوم این امر باشیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار