کیوان امجدیان:

باید در «آبادان یازده ۶۰»ها به‌دنبال فیلم ملی باشیم

یک منتقد سینما ویژگی «آبادان یازده ۶۰» را دوری از قهرمان‌بازی دانست و گفت: اگر به‌دنبال فیلم ملی هستیم باید در «آبادان یازده ۶۰»ها به‌دنبال آن باشیم.
کد خبر: ۳۸۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷ - 04February 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت در پردیس سینما ملت برگزار شد.

مهرداد خوشبخت کارگردان این اثر سینمایی درخصوص وفاداری به تاریخ در فیلم «آبادان یازده ۶۰» گفت: این نسخه نهایی فیلم نبود؛ ما در فیلم سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم اما نه‌اینکه دقیقاً فیلم قصه‌ای واقعی باشد بلکه از ماجراهای مختلف رخ داده یک قصه را جمع و جور و سینمایی کردیم.

وی درباره منطق انتخاب بازیگران این فیلم عنوان کرد: قرار بود فیلم واقعیت‌گرا باشد و تاجایی که ممکن بود سعی کردیم به سمت بازیگرانی برویم که نیاز به گریم نداشته باشند و بازیگران نزدیک به افرادی باشند که در رادیو آبادان بوده‌اند لذا به سراغ بازیگرانی رفتیم که قوی باشند تا بتوانند این تیم ۱۰ نفری را تشکیل دهیم.

حمیدرضا محمدی بازیگر این فیلم در ادامه درخصوص بازی در «آبادان یازده ۶۰» گفت: من امشب برای اولین بار فیلم را دیدم و هنوز در ذوق‌زدگی تماشای آن هستم و هنوز نمی‌توانم درخصوص آن حرف بزنم اما امیدوارم تماشاگران از دیدن این فیلم راضی باشند چراکه این مسئله برایمان مهم است.

ویدا جوان بازیگر این فیلم درخصوص چالش نقش خود در «آبادان یازده ۶۰» گفت: واقعیت این است که من این نقش را دوست داشتم چراکه تحولی در شخصیت کاراکتر بازی من وجود داشت.

در ادامه شبنم گودرزی بازیگر نیز گفت: بازی من به‌عنوان شخصی که در ایستادگی رادیو آبادان نقشی داشته است مهم بود چراکه نقش من بخاطر وجدان‌اش پذیرفت باوجود بمب‌باران باشد و بماند این نقش مهم است. من فضای جنگ را دوست دارم و همیشه عرقی به این داستان دارم.

کیوان امجدیان در خصوص فیلم «آبادان یازده ۶۰» گفت: سینمای ما اگرچه به فیلم‌هایی با پروداکشن عجیب نیاز دارد اما اگر به‌دنبال فیلم ملی هستیم باید در «آبادان یازده ۶۰»ها به‌دنبال آن باشیم.

وی افزود: این فیلم، فیلمی بود که با لوکشین محدود ساخته شده است اما مخاطب را به‌دنبال خود می‌کشاند. «آبادان یازده ۶۰» فیلم خیلی خوبی بود و همه چیز به قاعده بود و درآن قهرمان‌بازی نداشتیم و شخصیت‌ها کاملا پرداخته شده بودند و فکر می‌کنم «آبادان یازده ۶۰» یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره تا به امروز بوده است.

بهزاد عبدی درباره موسیقی این فیلم و در پاسخ به سوالی گفت: افتخار می‌کنم در فیلمی که درباره آبادان است که ۳۶۵ روز در محاصره بوده، حضور داشتم و فعالیت کردم. حضور موسیقی در فیلم احساس می‌شد، کم حجم هم نبود، در این فیلم‌ یک‌سری موج رادیو وجود داشت که من این موج را به ریتم و موسیقی تبدیل کردم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها