بازتاب قدرت موشکی ایران؛

توان موشکی یک عامل بازدارنده حیاتی و یک ابزار کلیدی قدرت ایران است

یکی از دستاورد‌های مهم ایران در زمینه نظامی، پیشرفت قابل ملاحظه در زمینه موشکی است به گونه‌ای که این موضوع نگرانی روزافزون دشمنان قسم خورده ملت ایران را در پی داشته است.
کد خبر: ۳۸۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ - 04February 2020

بازتاب قدرت موشکی ایران؛ «توان موشکی یک عامل بازدارنده حیاتی و یک ابزار کلیدی قدرت ایران است»به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، طی دهه‌های اخیر توان موشکی ایران پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را داشته و رونمایی از موشک‌ها با انواع قابلیت‌ها، دشمنان ملت ایران را نگران کرده است.

در موارد بسیاری، کارشناسان و مقام‎های کشور‌های مختلف به پیشرفت چشمگیر ایران در زمینه موشکی اذعان کرده اند و همزمان آمریکا و متحدانش تمامی توان خود را برای ایجاد اخلال در مسیر این پیشرفت به کار بسته‌اند که این تلاش‌ها تاکنون به شکست منجر شده است.

ماه نوامبر سال ۲۰۱۹، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا گزارشی درباره توان نظامی ایران منتشر و در آن اذعان کرد که ایران بزرگترین ذخیره موشکی در خاورمیانه را در اختیار دارد که می‌تواند از آن در کنار تکنیک‌های سایبری استفاده کند.

در بخشی از این گزارش آمده است: «با وجود تحریم‌ها و فشار‌های سیاسی، توسعه ذخایر موشکی ایران تا حدی رشد کرده که به بزرگترین ذخیره موشکی در خاورمیانه تبدیل شده است.»

این نهاد آمریکایی اذعان می‌کند: «توان موشکی سپاه پاسداران بخشی راهبردی و کلیدی از قدرت منطقه‌ای ایران در کنار تکنیک‌های سایبری به شمار می‌رود.»

بسیاری از مقامات و تحلیلگران به این موضوع اشاره کرده‌اند که ایران برنامه توسعه موشکی گسترده‌ای دارد و با وجود چند دهه فشار و محدودیت، پیچیدگی و گسترده توان موشکی آن رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

توسعه موشکی ایران طی سال‌های اخیر مواردی مانند دقت و قدرت موشک‌ها را در برمی گیرد و آژانس اطلاعات دفاعی در گزارش خود نوشته که این پیشرفت موجب شده تا ذخایر موشکی ایران، متنوع‌ترین و بزرگترین در خاورمیانه شود.

این گزارش می‎افزاید «این قدرت موشکی به ایران این توانایی را می‌دهد که هر نقطه‌ای را در منطقه خاورمیانه و حتی جنوب شرقی اروپا هدف قرار دهد.»

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد: «توان موشکی ایران یک عامل بازدارنده حیاتی و یک ابزار کلیدی قدرت ایران است.»

در پایان گزارش می‎گوید: «یکی از دوربردترین موشک‌های ایران، «شهاب ۳» است که بُردی بیش از دو هزار کیلومتر دارد.»

منبع: میزان

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار