گام دوم انقلاب/ حجت‌الاسلام تختی‌پور مطرح کرد؛

عمل به «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» نسخه شفابخش کشور در نابسامانی‌ها و مشکلات

نهمین جلسه فوق‌العاده شورای خانه ایثارگران استان تهران امروز (سه‌شنبه) در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی واقع در شهر ری برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ - 04February 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام مجتبی تختی‌پور تولیت آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) در نهمین جلسه فوق‌العاده شورای خانه ایثارگران استان تهران ضمن گرامی‌داشت ایام‌الله فجر و بزرگداشت شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: امروز تمام آزادی‌خواهان جهان مدیون حاج قاسم سلیمانی هستند؛ چراکه این شهید بزگوار نقش مهمی در شکست جریان تکفیری داعش ایفا کرد، اگر مجاهدت‌های سردار قاسم سلیمانی در نبرد با تکفیری‌ها نبود، سرنوشت کشور‌های اسلامی و حتی مردم بسیاری از کشور‌های اروپایی مشخص نبود.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان منجر به تضعیف قدرت نظام سلطه به واسطه افزایش وحدت میان امت اسلامی شد، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نسخه شفابخش ملت و کشور ما در تمام نابسامانی‌ها و مشکلات موجود است.

تختی‌پور با بیان اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان را با موفقیت و سربلندی پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برنامه‌ای مدون برای گذراندن دومین چهله از عمر بابرکت انقلاب اسلامی است که با تمکین مسوولان و مردم از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه منجر به پیروزی‌ها و سربلندی‌های چشم‌گیر خواهیم شد.

تولیت آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) با تاکید بر اینکه محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان هستند، گفت: ما باید در تمام عرصه‌ها و به خصوص در زمینه ارتقاء استقلال و اقتدار کشورمان از حضور و استعداد‌های نسل جوان استفاده کنیم؛ همانطور که در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان نقش موثری در شکست توطئه‌های دشمنان ایفا کردند.

وی با بیان اینکه در بیانه گام دوم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای به استقلال و آزادی تاکید کرده‌اند، گفت: مفهوم استقلال و آزادی در تفکر و دیدگاه ما و غربی‌ها یکسان نیست؛ لذا جوامع غربی از آزادی، ولنگاری فرهنگی را مد نظر دارند، اما آزادی از دیدگاه ما حق و حقوق ملت در حاکمیت است، اینکه ملت در عرصه‌های مهم و سرنوشت‌ساز حق تصمیم‌گیری، اقدام و عمل دارند.

حجت‌الاسلام تختی‌پور افزود: ملت‌های جهان خصوصا در کشور‌های غربی ادای تصمیم‌گیرندگان را درمی‌آورند، در صورتی که از قبل، حاکمیت برای آن‌ها تصمیم گرفته است؛ لذا استقلال و آزادی از جمله ارزش‌های اسلامی است و موضوعی نیست که امت اسلامی از غرب آموخته باشند.

وی با بیان اینکه آمریکا و متحدانش به شدت با اصل نظام و انقلاب اسلامی ما مشکل اساسی دارند، تصریح کرد: غربی‌ها به هیچ عنوان استقلال، آزادی و اقتدار ملت و کشورمان را برنمی‌تابند؛ لذا به همین دلیل از بدو ظهور انقلاب تا کنون با جمهوری اسلامی سر ناسازگاری دارند.

وی با توجه به این نکته که الگوگیری از آموزه‌های اسلام منجر به پیروزی امت اسلامی در برابر دشمنان قرآن و اسلام خواهد شد، گفت: امام حسین (ع) به تمام جهان درس آزادگی و دین‌داری دادند لذا امروز کسانی که پیرو مکتب عاشورا هستند به هیچ عنوان در مقابل دشمنان کوتاه نمی‌آیند و تحت هیچ شرایطی به غرب چشم امید نمی‌دوزند.

تولیت آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) بیانات و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را عامل مهمی در شکست فتنه و توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: حضرت امام خامنه‌ای فرموده‌اند که (برای تدوین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بسیار زحمت کشیده‌ام)؛ لذا ضمن آگاهی از این نکته که گوش به فرمان ایشان بودن راهگشای تمام بحران‌ها و مشکلات است، باید کلام ایشان تحت بیانیه گام دوم انقلاب را به خوبی در جامعه تبیین کنیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که یک کشور برای دست‌یابی به موفقیت و پیروزی‌ها نیازمند استقلال در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است که برای رسیدن به قله‌های موفقیت تمام این سه اصل ضرورت دارد؛ لذا این که دشمنان ما برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی ایران هر سه زمینه مهم را نشانه گرفته‌اند، آگاهی آن‌ها نسبت به اهمیت استقلال در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.

حجت‌الاسلام تختی‌پور با بیان اینکه دشمنان در جهت تخریب استقلال ما در زمینه فرهنگی با هجمه‌های فرهنگی، برای تخریب استقلال ما در زمینه اقتصادی با اعمال تحریم‌ها و برای نابودی استقلال سیاسی ما مذاکرات پوچ را مطرح می‌کنند، گفت: مهم‌ترین مسله‌ای که منجر به شکست و ناکامی دشمنان در تحقق اهداف و سیاست‌های ضدایرانی‌شان می‌شود، ولایت‌مداری و حضور گسترده مردم در عرصه‌های مهم و سرنوشت‌ساز سیاسی از جمله حضور در پای صندوق‌های رای است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها