چین: مهارت «پومپئو» در دروغ‌سازی بر هیچ کس پوشیده نیست

سفارت چین در ازبکستان ضمن انتشار بیانیه‌ای از وزیر امور خارجه آمریکا بابت تلاش برای ایجاد شکاف بین «پکن» و کشور‌های آسیای مرکزی انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۸۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ - 04February 2020

چین: مهارت «پومپئو» در دروغ‌سازی بر هیچ کس پوشیده نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس در تاشکند، سفارت چین در ازبکستان ضمن انتشار بیانیه‌ای از «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بابت تلاش برای ایجاد شکاف بین «پکن» و کشور‌های آسیای مرکزی انتقاد کرد.

در بیانیه سفارت چین در ازبکستان آمده است: در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ازبکی خود، مایک پومپئو به طور علنی اظهار داشت که مصمم به بررسی امور داخلی چین با وزرای امور خارجه کشور‌های آسیای مرکزی است.

«مهارت» وی در ساختن دروغ و استفاده از هرگونه ابزاری برای بدنام کردن چین بر هیچ کس پوشیده نیست.

سفر پومپئو به کشور‌های اوراسیا پر از تحریکات مغرضانه و دروغ است و همچنین دشمنی شخصی و نظر مغرضانه خود نسبت به چین را به کشور‌های منطقه اعمال می‌کند.

پومپئو بار دیگر در عمل نشان داد که وی و کشورش عامل مشکلات جهانی می‌باشند.

گرچه حرفی هزار بار تکرار شود، اما دروغ هیچ وقت راست نخواهد شد و هرگونه تلاشی برای تهمت زنی به چین و ایجاد شکاف در روابط دوستانه بین این کشور و کشور‌های آسیای مرکزی محکوم به شکست است.

مایک پومپئو در تاریخ ۲ فوریه برای حضور در نشست سران کشور‌های آسیای مرکزی وارد ازبکستان شد.

وی با «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه و «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و همچنین در نشست وزرای امور خارجه کشور‌های آسیای مرکزی و آمریکا در قالب «C۵ + ۱» شرکت کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در این نشست به اتهام زنی بر علیه چین که از دو سال قبل توسط رئیس جمهور این کشور در آسیای مرکزی آغاز شده است، ادامه داد.

پروژه چین هراسی از دو سال گذشته در آسیای مرکزی به خصوص قرقیزستان و قزاقستان آغاز شده است و در این زمینه نیز تجمعات اعتراضی مختلفی برگزار شده است.

این پروژه توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و برای جلوگیری از نفوذ چین در کشور‌های مذکور کلید خورده است.

آمریکا در تلاش است تا نفوذ اقتصادی چین در کشور‌های آسیای مرکزی را از طرق مختلف و به بهانه حقوق بشر توسط سازمان‌های تحت حمایت خود در این منطقه ادامه داد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار