لاهوتی:

همراهان آمریکا در منطقه خود را از ذلت و خواری خارج کنند تا منفور نشوند

نماینده لنگرود در مجلس گفت: پیروی از سیاست‌های آمریکایی‌ها توسط معدود کشور‌های منطقه، مایه ذلت و خواری آنان است.
کد خبر: ۳۸۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ - 04February 2020

نماینده مجلس: همراهان آمریکا در منطقه خود را از ذلت و خواری خارج کنند تا منفور نشوندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مهرداد لاهوتی» نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با تاکید بر خروج آمریکایی‌ها از منطقه غرب آسیا اظهار داشت: ایالات متحده باید بداند که روزگار فرق کرده و باید خود را از توهّم خارج کند و فکر نکند، دنیا، دنیای ۵۰ سال قبل است.

وی افزود: آمریکایی‌ها همچنان در تصورات قبلی خود به سر برده و احساس می‌کنند باید در امورات داخلی کشور‌ها دخالت کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس تاکید کرد: دنیا در حال تغییر و تحول است و آمریکایی‌ها باید بفهمند که فقط در چارچوب جغرافیای خود نظر داده و تصمیم‌گیری کنند نه برای دیگران.

لاهوتی گفت: عرصه بین‌الملل اجازه دخالت دیگران در امور داخلی کشور‌های دیگر و حتی مناطق دیگر را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها اگر جان سربازانشان را دوست دارند باید سریع‌تر از منطقه غرب آسیا خارج شوند چرا که ادامه حضور آنان در این منطقه موجب آسیب‌های مالی و جانی زیادی خواهند دید.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با تاکید بر اینکه منافع منطقه توسط کشور‌های منطقه تامین و تعیین می‌شود نه دیگران گفت: آمریکایی‌های متوهم هیچ گاه دلسوز این منطقه نبودند و باید وسایل خود را سریع‌تر جمع کرده و به قاره خود برود.

لاهوتی گفت: اگر تعداد محدودی از کشور‌های منطقه که همراه آمریکای هستند به رویه سابق خود ادامه دهند آن‌ها هم متضرر خواهند شد چراکه خروج کشور‌های فرا منطقه‌ای در غرب آسیا خواسته مردم این منطقه است.

وی گفت: پیروی از سیاست‌های آمریکای‌ها توسط معدود کشور‌های این منطقه، ذلت و خواری است نه چیز دیگر، لذا این کشور‌ها باید استقلال خود را حفظ کنند تا مورد تنفر مردم منطقه قرار نگیرند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس افزود: ملت‌های منطقه در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و همرزمانش حضور میلیونی داشتند و بهتر است اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها این پیام را درک کرده و چشمان خود را باز کنند.

لاهوتی گفت: شهادت سرداران مقاومت تنها مسلمانان را متاثر نکرده بلکه تمامی آزادیخواهان دنیا از این اتفاق ناراحت شده و تحت تاثیر قرار گرفتند، اما گویا دنیای استکباری نمی‌خواهد این موضوع را بفهمد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار