لاوروف:

ترکیه به تعهدات خود برای حل مشکل ادلب سوریه پایبند نیست

وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از ترکیه در عدم التزام این کشور به تعهدات خود در توافق‌های منعقد شده در مورد ادلب سوریه، ترکیه را مسئول کشته شدن نظامیان خود در سوریه دانست.
کد خبر: ۳۸۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ - 04February 2020

ترکیه به تعهدات خود برای حل مشکل ادلب سوریه پایبند نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه از عدم پایبندی دولت ترکیه به تعهدات خود در ذیل توافقات سوچی و آستانه انتقاد کرد و گفت که آنکارا تروریست‌ها را به لیبی منتقل می‌کند.

لاوروف شامگاه سه‌شنبه (۱۵ بهمن) از ترکیه خواست با جدیت توافق سوچی در مورد استان ادلب سوریه را که خواهان جداسازی تروریست‌ها از مخالفان میانه‌رو در این استان است، اجرا کند.

به گزارش روسیا الیوم، وزیر امور خارجه روسیه در مورد انتقال عناصر تروریست از سوریه به لیبی نیز گفت: «صد‌ها پیکارجو از منطقه کاهش تنش ادلب سوریه به منظور مشارکت در درگیری‌های لیبی، به این کشور منتقل شده‌اند».

سرگئی لاوروف در مورد حمله ارتش سوریه به مواضع ارتش ترکیه طی این هفته که منجر به کشته شدن هفت نظامی این کشور شد، نیز اظهار داشت که مسکو تحرکات ارتش ترکیه را نتوانست به ارتش سوریه ابلاغ کند و این قصور از سمت ترکیه بود؛ چرا که این کشور روسیه را در جریان این تحرکات قرار نداده بود.

ارتش سوریه طی نزدیک به یک ماه، در واکنش به عدم پاییبندی عناصر ترویستی و ترکیه به آتش‌بس در ادلب، عملیاتی را آغاز کرده و توانسته است، دومین شهر بزرگ این استان یعنی «مَعرة النُعمان» و شهرک «خان‌طومان» را به همراه ۲۰ روستا و شهر دیگر در غرب استان حلب آزاد کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها