استاد دانشگاه امام صادق (ع):

«اقتصاد مقاومتی» الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است

«حجت عبدالملکی» با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید می‌کنند رفتن به دنبال تمدن غربی، به بردگی منتهی می‌شود، گفت: اقتصاد مقاومتی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.
کد خبر: ۳۸۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶ - 04February 2020

نظریه «توسعه وابستگی» به بردگی منجر می‌شود/ «اقتصاد مقاومتی» الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «حجت عبدالملکی» استاد دانشگاه امام صادق (ع)، امروز (سه‌شنبه) در همایش «بانوی انقلابی»، با بیان این‌که دشمن به‌دنبال این است که نسل‌های بعدی ما را به بردگی بگیرد، اظهار داشت: غرب برای اقتصاد جهان تقسیم کاری کرده است و قرار است ایران به‌عنوان تولیدکننده نفت و گاز خام قرار گیرد و کالاهای موردنیاز خود را وارد کند؛ این درحالی است که نفت و گاز روزی تمام خواهد شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی موجب شد تا ما از این تقسیم‌بندی غربی‌ها فاصله بگیریم و چنانچه دوباره به این عرصه برگردیم، نزدیک به 50 سال بعد تمام ذخایر ما تمام خواهد شد و مجبوریم دوباره به سراغ غربی‌ها برویم و چنانچه چیزی برای صادرات خام نداشته باشیم و درحالی که توان تولید هم دیگر نداریم، غرب می‌گوید که انسان‌ها را بفروشید.

وی با اشاره به این‌که ما امروز در جنگ تمدنی هستیم، بیان داشت: تمدن غرب و تمدن اسلامی قرن‌هاست که با‌هم درگیر هستند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، درحالی که تمدن اسلامی مدت‌ها بود که در کما قرار داشت، دوباره شکل گرفت و دشمن فهمید که انقلاب اسلامی ایران توانایی بازگرداندن این تمدن را دارد؛ بنابراین انقلاب اسلامی ایران را زمینه‌ای برای نابودی تمدن غرب دانستند.

این استاد دانشگاه گفت: غرب می‌خواهد که در این دعوای تمدنی لوکوموتیو و تمدن اسلامی به‌عنوان واگن به آن وابسته باشد؛ البته تمدن غربی کاری می‌کند که ما قدرت اقتصادی شویم، اما باید از تمدن اسلامی دست برداریم؛ بنابراین ممکن است آن‌ها نظر لطف خود که همان بردگی است را نسبت به ما داشته باشند.

وی تأکید کرد: شهادت سردار «قاسم سلیمانی» نیز در راستای نبرد تمدنی و تقسیم‌بندی اقتصادی است؛ چراکه غربی‌ها به‌دنبال تسلط بر تفکر حاکمیت‌ها هم هستند و حذف فیزیکی نشانه این است که ما در جنگ تمدنی داریم به‌درستی حرکت می‌کنیم و اگر این مسیر را درست ادامه دهیم، دشمن در آینده دست به حذف فیزیکی نخبگان اقتصادی هم خواهد زد.

عبدالملکی اظهار داشت: تعابیر سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که ما باید خودمان لوکوموتیو باشیم نه واگن و اقتصاد برای رونق تولید نیازمند سرمایه، منابع طبیعی، نیروی انسانی و... است که ما همه این‌ها را داریم؛ به‌عبارتی دیگر ما خودمان لوکوموتیو داریم؛ اما این لکوموتیو خراب است و «اقتصاد مقاومتی» می‌گوید که ما باید لوکوموتیو خودمان را تعمیر کنیم که در این صورت از قطار غربی‌ها جلو می‌زنیم و تمدن اسلامی گسترش می‌یابد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید می‌کنند رفتن به دنبال تمدن غربی، به بردگی منتهی می‌شود؛ بنابراین اقتصاد مقاومتی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است که ما باید چهار جبهه را در این راستا فعال کنیم.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) تأکید کرد: پژوهش‌های ما در «جبهه علمی» باید به سمت اقتصاد مقاومتی پیش رود و در «جبهه فرهنگی» نیز باید اقتصاد مقاومتی به گفتمان و باور ملی تبدیل شود.

وی ادامه داد: در جبهه سیاسی ما باید دست به امر به معروف و نهی از منکر بزنیم و در جبهه اجرایی نیز باید در اجرای اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

عبدالملکی با اشاره به نقش زنان در اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: زنان جدا از مسئولیت مقدس مادری و خانه‌داری که برعهده دارند، می‌توانند در چهار جبهه علمی، فرهنگی، سیاسی و اجرایی گام‌های مثبتی بردارند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار