واشنگتن: از ترکیه در درگیری‌های ادلب حمایت می‌کنیم

وزارت خارجه آمریکا به تحولات اخیر در ادلب سوریه واکنش نشان داد و گفت که واشنگتن درباره حملات اخیر به نیرو‌های ترکیه در ادلب در کنار آنکارا می‌ایستد.
کد خبر: ۳۸۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ - 04February 2020

واشنگتن: از ترکیه در درگیری‌های ادلب حمایت می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه آمریکا به حملات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در استان ادلب سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا حملات ارتش سوریه به تروریست‌ها در ادلب را وحشیانه و غیر قابل توجیه توصیف کرد.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده است: «واشنگتن تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا مانع از بازگشت نظام سوریه به جامعه بین‌الملل شود.»

وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد که واشنگتن در کنار ترکیه که همپیمانش در ناتو بوده می‌ایستد و اقدام نظام سوریه در حمله به پست‌های دیده‌بانی ترکیه در ادلب تشدید خطرناک به شمار می‌آید.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «حملات وحشیانه در ادلب باید متوقف شده و اجازه رسیدن کمک‌های انسانی داده شود.»

ارتش سوریه طی نزدیک به یک ماه، در واکنش به عدم پاییبندی عناصر ترویستی و ترکیه به آتش‌بس در ادلب، عملیاتی را آغاز کرده و توانسته است، دومین شهر بزرگ این استان یعنی «مَعرة النُعمان» و شهرک «خان‌طومان» را به همراه ۲۰ روستا و شهر دیگر در غرب استان حلب آزاد کند.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه امروز از عدم پایبندی دولت ترکیه به تعهدات خود در ذیل توافقات سوچی و آستانه انتقاد کرد و از آنکارا خواست با جدیت توافق سوچی در مورد استان ادلب سوریه که خواهان جداسازی تروریست‌ها از مخالفان میانه‌رو در این استان است، اجرا کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها