سردار حسنی آهنگر:

شهید سلیمانی گفتمان انقلاب اسلامی را در منطقه عمق بخشید

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت و تربیت‌یافته مکتب ولایت بود که توانست گفتمان انقلاب را در منطقه عمق بخشد.
کد خبر: ۳۸۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ - 05February 2020

شهید سلیمانی گفتمان انقلاب اسلامی را در منطقه عمق بخشیدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «محمدرضا حسنی آهنگر» فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در همایش «گام دوم انقلاب؛ الگوی نظام انقلابی تمدن‌ساز» که صبح امروز در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به محور‌های مهم بیانیه گام دوم اظهار داشت: واقعیت این است که رهبری حکیمانه امامین انقلاب در پیروزی، استقرار و تداوم ۴۰ ساله انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی و مقابله با جنگ نرم دشمن، نقش اساسی ایفا کرد و به همین جهت جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان قدرتی برتر در میان ۱۰ قدرت برتر جهان بر اساس تحقیقات مؤسسات پژوهشی دنیا قرار گرفته است.

وی افزود: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب توجه به رئوس این بیانیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ یکی از رئوس این بیانیه نفی استکبار و مقابله با جنگ ترکیبی نظام سلطه است که تنها راه پیشرفت و توسعه را در جهان در برابر نظام غرب و زوال صهیونیست‌ها با تکیه بر آینده‌پژوهی، علم‌آموزی و امور تحول‌آفرین در حوزه‌های گوناگون و میان‌رشته‌ای بیان می‌کند.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب نسخه جهانی انقلاب مبتنی بر منظومه فکری رهبر انقلاب است که گفتمان قالب مطالبه‌گری و تقسیم کار ملی را با تکیه بر ظرفیت‌های موجود تبیین می‌کند.

سردار حسنی آهنگر همچنین اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب پس از قانون اساسی بالاترین سند راهبردی به عنوان نقشه اقتدار نظام قرار دارد؛ البته در اجرای این نقشه نیازمند تحول در رویکرد‌های علمی و شناختی هستیم تا بتوانیم الگو‌های مناسب و در تراز جمهوری اسلامی را در حوزه‌های گوناگون معرفی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دفاع مقدس دانشگاهی انسان‌ساز است که موجب قوی شدن انقلاب در استمرار سیاسی و نظامی شد، به موضوع ترور سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت و تربیت‌یافته مکتب ولایت بود که توانست گفتمان انقلاب را در منطقه عمق بخشد و اقتدار منطقه‌ای را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان بیاورد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در پایان گفت: این دانشگاه با همکاری سایر نهاد‌های علمی همایش بیانیه گام دوم را در راستای مطالبه علمی برای تحقق این بیانیه برگزار کرد که البته پیش از این همایش ۱۴ پیش همایش در ارتباط با این موضوع را برگزار کرده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار