سردار اشتری خبر داد؛

راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند رصد و پایش تصویری پلیس راهور در سراسر کشور

فرمانده ناجا از راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند رصد و پایش تصویری پلیس راهور در سراسر کشور در آینده­‌ای نزدیک خبرداد.
کد خبر: ۳۸۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ - 05February 2020

به گزارش دفاع­‌پرس از مشهد، همزمان با پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی سردار سرتیپ «حسین اشتری» با حضور در پلیس راهور استان خراسان رضوی، سامانه هوشمند رصد و پایش تصویری پلیس راهور این استان را افتتاح کرد.

فرمانده ناجا در مراسم افتتاح این سامانه با بیان اینکه در این سامانه ۴۳۰ دوربین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اظهار داشت: هم‌اینک ۱۰۹ دوربین کنترل و پایش تصویری شهری؛ تخلفات سرعت، چراغ قرمز و کنترل ایست پشت خط عابر پیاده در تقاطع‌ها را ثبت و اعمال قانون می‌کنند.

وی از بهره‌برداری سامانه‌های هوشمند رصد و پایش تصویری در سراسر کشور در آینده‌­ای نزدیک خبرداد و گفت: این سامانه برای اولین بار در خراسان رضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. سامانه مذکور علاوه بر اینکه با دقت و سرعت، عبور و مرور وسائط نقلیه را کنترل می‌کند، در پیشگیری از حوادث و نیز ثبت و اطلاع‌رسانی تخلفات به رانندگان، نقش مؤثری خواهد داشت.

سردار اشتری ضمن قدردانی از حمایت­‌ها و پشتیبانی­‌های شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی در بهره‌برداری از این سامانه، خاطر نشان کرد: با توجه به وجود بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج (ع) در استان خراسان رضوی و حجم بالای سفرها به این استان، سامانه مذکور با هدف تقویت و ارتقای خدمات و تأمین امنیت زائران، نظم‌بخشی و همچنین کنترل هوشمند جاده‌ای مورد بهره­‌برداری قرار گرفته است.

فرمانده ناجا در پایان بر ضرورت تسریع در ایجاد بسترهای نوین در ارائه خدمات به مردم و اعمال قانون با استفاده از هوش مصنوعی با اولویت پلیس راهور و کلانتری‌ها، تأکید کرد و گفت: شخصاً فرآیند هوشمندسازی پلیس را دنبال می‌کنم و تیم هوشمندسازی پلیس به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار