مدیر کل آژانس اتمی:

ایران میزان مواد هسته‌ای خودش را افزایش نداده است

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز چهارشنبه مدعی شده ایران بعد از کاستن از تعهدات خود ذیل برجام هنوز میزان مواد هسته‌ای خودش را افزایش نداده است.
کد خبر: ۳۸۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳ - 05February 2020

ایران میزان مواد هسته‌ای خودش را افزایش نداده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  که قرار است به زودی به ریاست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منصوب شود امروز چهارشنبه مدعی شده ایران بعد از اقدام ماه گذشته در کاستن از تعهدات خود ذیل برجام هنوز میزان مواد هسته‌ای خودش را افزایش نداده است.

گروسی در مصاحبه با روزنامه فایننشال‌تایمز، کاهش اقدامات برجامی ایران را تخطی از محدوده‌های مشخص‌شده در این توافق توصیف کرده، اما گفته ایران هنوز تولید مواد هسته‌ای خودش را افزایش نداده است.

وی گفت: «ایرانی‌ها گفته‌اند «ما دیگر به هیچ محدودیتی پایبند نیستیم»، اما هیچ اقدام ملموسی برای حرکت در مسیر این اعلانیه انجام نداده‌اند.»

رافائل گروسی با بیان اینکه ایرانی‌ها «غنی‌سازی در سطوح بالاتر را ادامه می‌دهند» و میزان بازدهی غنی‌سازی خودشان را افزایش داده‌اند، اما میزان این افزایش به قدری نیست که هشدار ایجاد کند.

گروسی که سابقاً دیپلمات آرژانتین بوده گفت که روز سه‌شنبه با مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از جمله «مایک پامپئو»، وزیر خارجه این کشور و «رابرت او براین»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار کرده است.

در حال تکمیل...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار