ارتش سوریه در یکی قدمی محاصره شهر «سراقب» قرار گرفت/ جبهه النصره شهر را ترک کرده است

رسانه‌های سوریه اعلام کردند ارتش این کشور با رسیدن به دروازه‌های شهر «سراقب»، بر جاده بین‌المللی دمشق - حلب سیطره آتشباری دارد.
کد خبر: ۳۸۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰ - 05February 2020

ارتش سوریه در یکی قدمی محاصره شهر «سراقب» قرار گرفت/ جبهه النصره شهر را ترک کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، رسانه‌های سوریه اعلام کردند ارتش این کشور شهر «سراقب» را در استان ادلب از سه جهت به محاصره خود درآورده است.

شبکه الاخباریه سوریه لحظاتی پیش اعلام کرد که یگان‌های ارتش این کشور با پیشروی به سمت شهر سراقب واقع در جنوب شرقی استان ادلب، جاده بین‌المللی «حلب به دمشق» را در شمال این شهر قطع کرده‌اند.

جاده بین المللی حلب-دمشق در شمال شهر سراقب منشعب شده و جاده‌ای نیز به سمت لاذقیه کشیده شده است که با رسیدن نیروی سوری به شهرک «سرمین» و آزادسازی «النیرب» این جاده نیز عملاً بسته شده است.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بش سوریه که مقر آن در لندن است نیز گزارش داد که تروریست‌‌های جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) از بیم اینکه مبادا دچار حمله گاز انبری و محاصره شود، شهر را تخلیه کرده و به سمت شمال در حال عقب‌نشینی است.

شهر سراقب بعد از شهر معرة النعمان ادلب، مهمترین شهری است که ارتش سوریه به دروازه‌های آن رسیده و در صورت صحت عقب‌نشینی تروریست‌ها، این شهر نیز تا ساعاتی دیگر آزاد و پاکسازی خواهد شد. هم‌اکنون نیروهای سوریه ین شهر را از شرق، جنوب و غرب محاصره کرده‌اند و احتمال دارد از شمال با یکدیگر دست دهند.

از شمال غرب سراقب هم خبر می‌رسد که ارتش سوریه مرکز ایست‌وبازرسی «الدویر» را به دست گرفته و آن را آزاد کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها