شهید «رضا رضازاده سقایی» شهیدی از خیل شهدای دانش‌آموز قم

شهید «رضا رضازاده سقایی» دانش‌آموزی نمونه، هم از نظر درسی و هم از نظر اخلاقی بود و همواره از طرف معلمان و مسئولان مدرسه مورد تشویق و تحسین قرار می‌گرفت که با تبسم همیشگی خویش، خاطرات به یاد ماندنی از خود برای دوستانش به جای می‌گذاشت.
کد خبر: ۳۸۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴ - 07February 2020

شهید «سقایی» شهیدی از خیل شهدای دانش آموز قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، شهید «رضا رضازاده سقایی» شهیدی از خیل ۳۶ هزار شهید دانش آموز کشور و ۶ هزار شهید استان قم و حدود ۹۳۰ دانش آموز شهید استان است. در راستای برگزاری سی و سومین یادواره یک‌هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان قم، توفیقی دست داد تا برگی از اوراق طلایی این دیوان حماسی و مزین به آلاله‌های رنگین را ورق بزنیم.

شهید «رضا رضازاده سقایی» فرزند «حسین» متولد سال ۱۳۴۸ در خانواده‌ای مذهبی و متوسط در جنوب تهران بود که دوران کودکی خود را در آن‌جا سپری کرد. وی اولین فرزند خانواده‌اش بود و خانواده این شهید برای شروع دوره ابتدائی به قم آمدند که «رضا» پس از طی کردن این مرحله، دوره تحصیلات راهنمائی خود را در مدرسه امام موسی صدر به پایان رساند.

این شهید عزیز، دانش‌آموزی نمونه، هم از نظر درسی و هم از نظر اخلاقی بود و همواره از طرف معلمان و مسئولان مدرسه مورد تشویق و تحسین قرار می‌گرفت؛ بعد از پایان دوره راهنمائی وارد دبیرستان شد و دو سال مهمان دوستانش در رشته ریاضی دبیرستان «شهید سیدمحمد باقر صدر» قم بود و با تبسم همیشگی خویش، خاطرات به یاد ماندنی از خود برای دوستانش به جای گذاشت که از آن جمله می‌توان به محجوب بودن، ادب و تواضع، تقید به واجبات و لبخند و مهربانی همیشگی اشاره کرد.

از آنجایی که عشق و علاقه وافری به اطاعت امر امام و حضور در جبهه داشت و از سویی نمی‌خواست لطمه‌ای به درسش وارد شود، در اواخر سال تحصیلی، دوره آموزشی امدادگری را در هلال احمر جمهوری اسلامی و دوره عملی‌اش را نیز در بیمارستان فرا گرفت.

این شهید عزیز خود را به سلاح امدادگری و صلاح ایمان و جهاد در راه خدا تجهیز کرد و با شوق و ذوق فراوان پس از پایان امتحانات، در ۲۵ خرداد سال ۶۵ به منظور امدادگری از طریق هلال احمر شهرستان قم به جبهه خوزستان و آبادان اعزام شد و با این عمل خویش وفاداریش را به امام خمینی (ره) نشان داد.

خصوصیات درونی و مجذوب‌کننده رضا، محجوبیت و تبسم همیشگی او و دوست مهربان و پرتلاش و صمیمی اردو‌های دانش‌آموزی، خاطرات شیرینی را از خود در اذهان به یادگار گذاشته است. انس با نماز داشت و اراده خاصی به اولیاءالله و امامان و معصومین (ع) از خود نشان می‌داد و همیشه سخنان آنان زینت بخش صحبت‌های زیبایش بود.

پس از دو ماه خدمت در جبهه و در کسوت امدادگری، ظهر روز دوشنبه ۱۲ مرداد سال ۶۵ در منطقه عملیاتی جزیره مینو پیکر مطهرش بر اثر اصابت ترکش خمپاره‌های دشمن بعثی به ناحیه سر و کتف، به خون خود غلتید و در تاریخ ۱۵ مرداد همان سال طی مراسم باشکوهی با حضور اندوهبار معلمان و همکلاسی‌هایش تشییع و در گلزار شهدای «علی بن جعفر (ع)» و در جوار دیگر دانش‌آموزان شهید آن ایام به خاک سپرده شد و خون مطهرش، موجی از حماسه و استقامت و جهاد را در بین جوانان همسن خود از جمله شهید «حسین بختیاری» ایجاد کرد.

شهید رضازاده به همراه شهید حسین بختیاری دو همکلاسی شهید والامقام از ده‌ها شهید دبیرستان شهید صدر قم هستند که یکی در تابستان ۶۵ و دیگری در بهمن همان سال به شهادت رسیدند و نام و خاطرات نیکی از خود در جمع دوستان و همکلاسان و اولیای مدرسه به جای گذاشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها