سردار فرحی:

مهارت آموزی سربازان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح توجه به سربازان را مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و مهارت‌آموزی سربازان را یکی از دستاوردهای چندصدگانه انقلاب اسلامی برشمرد.
کد خبر: ۳۸۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ - 06February 2020

مهارت آموزی سربازان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است /  مهارت آموزی نقطه عطف دوره خدمت سربازی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار سرتیپ پاسدار «سید مهدی فرحی» فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز که با محوریت سرباز شهید «عارف نوریان» پیش از ظهر امروز در سالن الغدیر سپاه کربلا مازندران برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و شهید حاج «قاسم سلیمانی»، اظهار داشت: شهید «سلیمانی» سرباز ولایت بود و کسانی که به اوج بلوغ و شایستگی می‌رسند افتخارشان سربازی ولایت است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از 10 بار در بیانیه گام دوم انقلاب از جوانان و نقشی که باید ایفا کنند، یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی در چله اول به دستاوردهای نظامی، فناوری و صنعتی دست یافت و برای بهره‌برداری آن در گام دوم انقلاب نیازمند عزم و تلاش جوانان هستیم.

سردار فرحی در ادامه توجه به سربازان را مورد تأکید حضرت امام خامنه‌ای دانست و مهارت آموزی سربازان را یکی از دستاوردهای چندصدگانه انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: طی 10 سال گذشته مقام معظم رهبری بیش از 170 تدبیر درباره سربازان داشته که بیش از 60 مورد آن فقط در بحث مهارت آموزی بوده است که نقطه عطفی برای دوران خدمت سربازی جوانان است.

این مسئول با اشاره به ایجاد تشکّل جدید با عنوان قرارگاه مهارت آموزی در ستاد کل نیروهای مسلح، افزود: در مدت دو سال که از عمر قرارگاه می‌گذرد با 22 وزارتخانه و نهاد توافقنامه امضا کردیم و همه به تدابیر مقام معظم رهبری و دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این موضوع ورود پیدا کردند تا بیکاری را که بزرگترین چالش کشور و تهدیدی برای امنیت ملی است رفع کنیم.

سردار فرحی با اشاره به اینکه 85 درصد از جمعیت 3.5 میلیونی بیکار در کشور جوانان هستند، عنوان کرد: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه ملی و گنج کشور محسوب می‌شود و باید در جهت استعدادیابی و شکوفایی این قشر گام‌های موثری برداشته شود.

وی تأکید کرد: باید کمک کنیم از ظرفیت سربازان در مدت دو سال خدمت‌شان در راستای امنیت ملی و تمامیت ارضی نظام بهره گیریم که این مهم با اراده سربازان محقق می‌شود.

این مسئول افزود: بیش از 512 مهارت را برای مهارت آموزی سربازان تعریف کردیم و با توجه به اینکه سالانه چهار هزار سرباز آزاد می‌کنیم انتظار داریم این جوانان با مهارت وارد بازار کار شوند.

وی عنوان کرد: نقشه راه مهارت آموزی سربازان را در یک برنامه 5 ساله از سال 1397 تا 1401 تعریف کردیم که به تأیید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رسید و انتظار داریم تا پایان سال 1401 به 100 درصد خروجی سربازان مهارت آموز برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها