«عباس» درکنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی حاضر می‌شود

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی قصد برگزاری نشست خبری مشترک با رئیس تشکیلات خودگردان در نیویورک و در مخالفت با «معامله قرن» را دارد.
کد خبر: ۳۸۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹ - 06February 2020

«عباس» درکنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی حاضر می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، قرار است «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه هفته آینده (۲۱ بهمن) به نیویورک برود تا درباره طرح موسوم به «معامله قرن» سخنرانی کند.

در همین زمینه خبرگزاری فلسطینی «صفا» به نقل از کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی قصد دارد با عباس در نیویورک کنفرانس مشترک خبری برگزار کند تا در آن رد معامله قرن را اعلام کنند.

بر اساس این گزارش، نشست خبری مذکور در مقر شورای امنیت سازمان ملل برگزار خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده، اولمرت در پایان دوره نخست‌وزیری خود در سال ۲۰۰۹ در آستانه توافق با تشکیلات خودگردان بوده است. وی در نشست خبری در نیویورک مراحل مذاکراتش با تشکیلات خودگردان در آن زمان را تشریح خواهد کرد مذاکراتی که شامل تقسیم قدس، تخلیه شهرک‌ها و توافق بر سر ابقای تجمع‌های شهرکی بزرگ بوده است.

اولمرت دوازدهمین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده که به دلیل فساد، سیاست را ترک کرد. وی یک و سال و چهار ماه را در زندان بوده و در سال ۲۰۱۷ آزاد شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز با بیان اینکه حرکتی سیاسی را در سطح منطقه و جهان برای مقابله با طرح ادعایی صلح آمریکا موسوم به معامله قرن در پیش گرفته است، گفت که این توطئه علیه آرمان فلسطین مثل توطئه‌های قبل ناکام خواهد ماند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار