مدیرکل کتابخانه‌­های عمومی خراسان رضوی:

تئوری مقاومت در برابر استکبار راهبرد مبارزین است

حجت‌­الاسلام سبزیان گفت: تئوری مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار که توسط امام خمینی (ره) ارائه شده بود امروز در جهان به الگوی عملی تبدیل شده و راهبرد مبارزین و استکبارستیزان است.
کد خبر: ۳۸۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ - 06February 2020

به گزارش دفاع‌­پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، همزمان با ایام­‌الله دهه مبارک فجر، آیین رونمایی از 6 عنوان کتاب چاپی و صوتی دفاع مقدس با حضور حجت‌­الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، «محمدعلی چمی‌گو» مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، جمعی از فرماندهان دفاع مقدس و اهالی علم و ادب امروز در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم اظهار داشت: امام خمینی (ره) تئوری مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار را با تشکیل جمهوری اسلامی ارائه کردند. امروز بعد از 41 سال از پیروزی انقلاب این تئوری در جهان به الگوی عملی تبدیل شده و راهبرد مبارزین و استکبارستیزان است.

وی در پایان گفت: برگزاری جلسات مختلف در حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت در کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه­‌های آگاهی­‌بخشی و بصیرت­‌افزایی، نشان از تداوم راه شهدا دارد. شهدا چراغ راه ما در مسیر نیل به اهداف مقدس جمهوری اسلامی و حاکمیت جهانی امام عصر(عج) هستند.

در ادامه این مراسم «عبدالحسین دهقان» فرمانده تیپ 88 انصارالرضا (ع) در دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات خود از حماسه‌‌­آفرینی­‌های رزمندگان خراسانی پرداخت.

در این مراسم از کتاب‌های چاپی «شاهد شوق دیدار» خاطرات «محسن ضیایی» از پیشکسوتان دفاع مقدس و «از تولد تا تولد» خاطرات سرهنگ «محمد صحت» از آزادگان ارتش جمهوری اسلامی و همچنین کتاب­‌های صوتی «گل‌پر»، «مروارید شکسته»، «شهربانو» و «در حسرت یک آغوش» رونمایی شد.

در پایان این مراسم، بخش تخصصی «ایثار و شهادت» کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد که با مشارکت اداره­‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تجهیز شده و دارای 12 هزار جلد کتاب با موضوع خاطرات و سرگذشت‌پژوهی فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس است افتتاح شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار