روز داغ کرانه باختری؛

۴ فلسطینی شهید و ۱۶ نظامی صهیونیست زخمی شدند

در پاسخ به رونمایی از «معامله قرن» و ادامه تجاوز‌های صهیونیستی - آمریکایی، امروز چندین عملیات در کرانه باختری و قدس اشغالی انجام شد که طی آن‌ها چندین نظامی صهیونیست زخمی شدند.
کد خبر: ۳۸۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱ - 06February 2020

۴ فلسطینی شهید و ۱۶ نظامی صهیونیست زخمی شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، سه‌شنبه هفته گذشته (هشتم بهمن) بود که آمریکا از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد و فلسطینی‌ها اعلام کردند در مقابل آن خواهند ایستاد.

کرانه باختری و قدس اشغالی امروز (پنجشنبه) به خروش آمد و شاهد چندین عملیات ضد صهیونیستی بود که طی آن حدود شانزده نظامی صهیونیست زخمی شدند و چهار فلسطینی به شهادت رسیدند.

زیرگیری با خودرو در قدس؛ ۱۴ نظامی صهیونیست زخمی شدند

بامداد امروز یک زیرگیری با خودرو در قدس اشغالی انجام شد که طی آن چهارده نظامی صهیونیستی زخمی شدند و عامل عملیات موفق به فرار شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، «ستاره سرخ داوود» یا همان سرویس اورژانس رژیم صهیونیستی اعلام کرد، چهارده زخمی این عملیات به بیمارستان منتقل شده‌اند، اما وضعیت یکی از آن‌ها خطرناک است و یک نفر دیگر هم جراحات متوسطی برداشته است.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد این عملیات، نظامیان تیپ «گولانی» را هدف گرفت و آن‌ها در حال بازگشت از یک مراسم بوده‌اند.

تیپ گولانی معروف به تیپ شماره یک رژیم صهیونیستی است و از آن‌ها در مأموریت‌های مهم استفاده می‌شود.

شهادت دو فلسطینی در جنین

پس از آنکه نظامیان رژیم صهیونیستی برای تخریب منزل اسیر «احمد جمال القبع» به جنین کرانه باختری یورش بردند، درگیری‌های شدیدی میان آن‌ها و جوانان فلسطینی آغاز شد.

نظامیان صهیونیستی برای متفرق کردن فلسطینی‌ها از گلوله جنگی استفاده کردند که طی آن «یزن منذر ابوطبیخ» (۱۹ ساله) به شهادت رسید و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین یک پلیس تشکیلات خودگردان به نام «طارق بدوان» که در درگیری‌های بامداد جنین زخمی شده بود، ساعاتی بعد بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

عملیات مقاومتی در مسجدالاقصی

یک جوان فلسطینی در منطقه «باب الاسباط» با استفاده از سلاح گرم عملیاتی علیه نظامیان صهیونیست در باب‌الاسباط مسجدالاقصی انجام داد.

در این عملیات شهادت‌طلبانه، یک مأمور صهیونیست از چند نقطه بدن مجروح شد و خود جوان که از اراضی اشغالی ۱۹۴۸ بود به شهادت رسید.

تیراندازی در غرب رام‌الله و زخمی شدن یک نظامی صهیونیست

ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن یک نظامی خود طی تیراندازی در نزدیکی شهر «رأس کرکر» واقع در غرب رام‌الله خبر داد.

بر اساس این گزارش، تیراندازی از داخل یک خودرو صورت گرفته و این خودرو به سرعت مکان را ترک کرده است.

شبکه «الجزیره» اعلام کرد، وضعیت نظامی صهیونیستی که در این تیراندازی زخمی شده، خطرناک است. این فرد با استفاده از یک بالگرد نظامی به بیمارستان منتقل شد.

شهادت جوان هفده ساله در الخلیل

عصر دیروز نیز «محمد سلمان طعمه الحداد» نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی بر اثر اصابت گلوله به قلبش در منطقه «باب الزاویه» شهر الخلیل به شهادت رسید.

هلال‌احمر فلسطین اعلام کرد، در درگیری‌های امروز بیت‌لحم میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی حدود هفتاد و نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها